خانه تاریخی یزدی‌ها (میریان‌زاده) در قزوین از سوی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی از طریق مزایده برای فعالیت در قالب واحد پذیرایی و اقامتی به بخش خصوصی واگذار شد.
کد خبر: ۹۰۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 14 October 2020

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: به منظور احیا و بهره‌برداری بهینه از بناهای ارزشمند تاریخی با کاربری مناسب، خانه تاریخی یزدی‌ها واقع در خیابان مولوی پس از طی فرآیند اداری و مراحل قانونی تحویل و عقد قرارداد واگذاری، مطابق با تشریفات قانونی با حضور نمایندگان صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور و این اداره کل به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

علیرضا خزائلی اظهار کرد: پس از تایید طرح مطالعاتی سرمایه‌گذار توسط تیم نظارت و مرمت و تجهیز بنا در بازه زمانی شش‌ماهه، این خانه تاریخی در نهایت با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین یادآور شد: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی با مشارکت صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی از رویکردهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حفاظت و بهره‌برداری بهینه از این آثار به شمار می‌رود و در همین راستا نیز تاکنون مجموعه سعدالسلطنه، گراند هتل و حمام تنکابنی در قزوین از این طریق واگذار شده‌اند.

خانه تاریخی یزدی‌ها (میریانزاده) واقع در خیابان مولوی کوی صالحیه از بناهای ارزشمند متعلق به دوره قاجار در قزوین است که در سال 89 با شماره ۲۹۸۹۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار