استاندار قزوین گفت: ایجاد جهش تولید ملی در کشور سبب رشد اقتصادی و کاهش معضلات اجتماعی می‌شود که در نهایت زمینه ارتقای امنیت اجتماعی و امنیت ملی در کشور را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۹۰۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 14 October 2020

هدایت‌الله جمالی‌پور در نشست تجلیل از مدیران کنترل کیفی برتر و واحدهای تولیدی نمونه استاندارد قزوین که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل استاندارد قزوین برگزار شد اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی که دشمن تلاش می‌کند با استفاده از اهرم اقتصاد در کشور ناامنی ایجاد کند، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مهمترین سربازان ما هستند که حمایت از آنها حمایت از امنیت و ثبات کشور است.

وی با تاکید بر لزوم تحقق جهش تولید به عنوان مهمترین راه بی‌اثر کردن تهدیدات دشمن در حوزه جنگ اقتصادی اضافه کرد: ایجاد جهش تولید در کشور سبب رشد اقتصادی و کاهش معضلات اجتماعی می‌شود که در نهایت زمینه ارتقای امنیت اجتماعی و امنیت ملی در کشور را فراهم می‌کند.

جمالی‌پور با بیان اینکه جنگ اقتصادی سهمگین‌تر از نبرد نظامی است، ادامه داد: در حالی که در جنگ نظامی دشمن باید بر اساس قوانین بین‌المللی از حمله به غیرنظامیان صرف نظر کند، در جنگ اقتصادی همه افراد جامعه در معرض حمله قرار می‌گیرند و در این جنگ نظامی و غیرنظامی، دولتی و غیردولتی برای دشمنان فرقی نمی‌کند.

ارتقای استاندارد از شاخصه‌های مؤثر جهش تولید است

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز جهانی استاندارد گفت: لازمه ایجاد یک محصول خوب و باکیفیت گذشتن آن از مراحل استانداردسازی است و داشتن نشان استاندارد نشانه کیفیت کالا است. بنابراین هر چه محصولات ما استاندارد بالاتری را کسب کنند، از اقبال بیشتری میان مردم برخوردار می‌شوند و بازار آنها گسترده‌تر می‌شود.

جمالی‌پور با ذکر اینکه ارتقای استاندارد یکی از شاخصه‌های مؤثر در جهش تولید است، ادامه داد: استانداردها برای تضمین ایمنی، کیفیت و سلامت استفاده از محصولات مختلف تدوین شده‌اند و تولید محصول استاندارد تضمین‌کننده بخشی از ایمنی مردم و حفظ محیط زیست است که مهمترین سرمایه‌های خدادادی ما برای توسعه کشور هستند.

لزوم استانداردسازی محصولات خانگی و روستایی

مدیرکل استاندارد قزوین هم در ادامه این جلسه درباره حل مشکلات استاندارد واحدهای تولیدی دانش‌بنیان استان گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان ملی استاندارد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده، نشان «دانش‌‌نماد» به واحدهای صنعتی دانش‌بنیان اعطا می‌شود و این شرکت‌ها مشکلی برای عرضه محصولات خود ندارند.

سیروس صارمی با تاکید بر لزوم استانداردسازی محصولات خانگی و روستایی افزود: با توجه به اهمیت توسعه مشاغل خانگی و کم‌هزینه در توسعه اقتصاد مقاومتی، استانداردسازی محصولات خانگی و روستایی در استان قزوین شروع شده است تا مشکلی از لحاظ تضمین کیفیت و بازاریابی این محصولات برای مردم و تولیدکنندگان آنها وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: اداره کل استاندارد قزوین آمادگی این را دارد که برای هر محصولی که مجوز قانونی تولید را داشته باشد، گواهی و نشان استاندارد را صادر کند. در ضمن هزینه‌های مربوط به اخذ گواهی استاندارد چند سال ثابت مانده و تولیدکنندگان نباید به بهانه هزینه‌های استانداردسازی از انجام آن سر باز بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار