اخیرا با آزادی نرگس محمدی ادعای بی‌اساس رسانه‌های ضدانقلاب درباره اعتصاب غذای وی افشا شد و مورد تمسخر کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. اما این ماجرا تنها محدود به نرگس محمدی نیست. این گزارش تعدادی از ادعاهای رسانه‌های بیگانه را مورد بررسی قرار داده است.
کد خبر: ۹۰۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۷ 16 October 2020

شایعه، دروغ، بزرگنمایی و عملیات روانی، روندی است که رسانه های بیگانه برای افزایش فشارهای حقوق بشری و شدت دادن تحریم ها علیه مردم استفاده می‌کنند. یکی از بسترهایی که این رسانه برای عملیات‌های خود انتخاب کرده اند، زندان هاست. زندان ها از این جهت که دسترسی سریعی به زندانیان و افرادی که درباره آنها ادعا میشود وجود ندارد و به دلیل نگرش منفی نسبت به محیط زندان (محل ندامت بزهکاران) وجود دارد، میتواند بستر مناسبی برای دروغ هایی باشد که هرچه بزرگتر هم باشند میتواند توجه بیشتری را جلب نماید.

در زندان‌های ایران چه می‌گذرد؟

اخیرا با آزادی نرگس محمدی ادعای رسانه های ضدانقلاب درباره اعتصاب غذای وی افشا شد و مورد تمسخر کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت. اما این ماجرا تنها محدود به نرگس محمدی نیست این گزارش را تا انتها بخوانید؛ تلاش کرده‌ایم تعدادی از ادعاهای جعلی رسانه‌های بیگانه در این باره را مورد بررسی قرار دهیم.

***ادعای زندگی سخت سعید ملک پور در زندان

برخی رسانه‌های بیگانه مدعی زندگی سخت و طاقت فرسای سعید ملک پور - گرداننده و مدیر سایت‌های مستهجن- در زندان شده بودند. آنها مدعی بودند که ملک پور در مدت زندانی بودنش در شرایط سختی قرار دارد و حتی امکان رسیدگی پزشکی ندارد و فلج شده است. همزمان نیز عکس با ویلچر او را پخش کرده بودند. این در حالی بود که ملک پور بارها برای درمان به بیمارستان انتقال داده شده بود و بلاخره هم ملک پور در مدت زمان مرخصی‌اش با دو پای سالم از ایران فرار کرد و به کانادا رفت. 

 *** اعتصاب غذای آرش صادقی به بهانه شکنجه‌های دروغین

 آرش صادقی در اعتراض به حکمش و برای فشار علیه قوه قضائیه اعتصاب غذا می‌کند. اعتصابی که برخی رسانه‌ها آن را به دروغ ناشی از شکنجه همسرش گلرخ ایرایی توسط نیروهای انتظامی روایت می‌کنند. در حالی که اصل اعتصاب غذای وی توسط سخنگوی قوه قضائیه تکذیب شد.
 
در حالی برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که آرش صادقی در زندان حال وخیمی دارد و هرچه زودتر برای طی مراحل بیماری‌اش باید آزاد شود که آرش صادقی در همان ایام برای درمان به بیمارستان منتقل شده بود.

آرش افشاگر هم می‌شود!

آرش صادقی اما نامه‌ای را از زانیار و لقمان مرادی دو تروریست قاتل منتشر می‌کند و مدعی میشود که آنها را در زندان ملاقات کرده و به نتیجه رسیده است بیگناه بوده‌اند. این در حالی بود که اصلا صادقی نگفته بود کجا می‌توانسته این دو قاتل را دیده باشد با وجود اینکه صادقی و این دو محکوم در یک مکان نگهداری نمی‌شده‌اند.
 

نوید افکاری و شاهدی که هیچ چیز ندیده بود!

ماجرا از آنجا شروع شد که برخی رسانه‌های بیگانه، با استناد به اعترافات شخصی به نام شاهین ناصری مدعی شدند که نوید افکاری در زندان به شدت شکنجه شده است. این رسانه‌ها تا جایی پیش رفتند که مدعی شدند احتمال مرگ نوید افکاری در حال شکنجه وجود دارد.

*** شاهین ناصری کجا بود؟

ناصری شاهدی است که ادعا می‌شد از شکنجه نوید افکاری در زندان اطلاعاتی دارد. این در حالی است که وی اصلا با نوید افکاری هم بند نبوده است و حتی یکبار نیز نوید افکاری در مدت محاکمه از نزدیک ندیده است!

نوید افکاری: نه به من توهین شد و نه شکنجه شدم؛ پزشک قانونی نمی‌روم!

رسانه‌های ضدانقلاب در راستای پروژه جلادستایی و تطهیر قاتلان، در حرکتی هماهنگ مدعی شکنجه نوید افکاری و اخذ اقرار از او تحت شکنجه شدند. در همان روز در زمان تحقیقات بنابر تقاضای وکیل نوید افکاری دستور اعزام وی به پزشکی قانونی صادر تا چنانچه اگر اقرار تحت شکنجه بوده مراتب مجدداً مورد بررسی قرار گیرد؛ اما نوید افکاری در حضور وکیل تعیینی خود اعلام کرده که شکنجه نشده‌ام و به پزشکی قانونی نمی‌روم.

در اظهارات نوید افکاری که در اداره آگاهی صورت‌جلسه شد و به امضا و اثرانگشت وی رسید قید شده که «نه تنها شکنجه نشده‌ام، حتی توهینی نیز به من صورت نگرفته است و نیاز به معرفی به پزشک قانونی ندارم».

***پزشکی قانونی: هیچ گونه آثاری دال بر شکنجه مشاهده نشد

همچنین، به دنبال دستور ریاست کل دادگستری استان فارس مبنی بر انجام معاینه از نوید افکاری، چهارشنبه شب مورخ ۱۹ شهریور ساعت ۲۲:۳۰ از نوید افکاری توسط تیم ویژه سه نفره اعزامی از پزشکی قانونی در حضور رییس کل دادگستری استان فارس معاینه به عمل آمد و بر اساس معاینات انجام شده از نواحی مختلف بدن وی، هیچ گونه آثاری دال بر آزار جسمی (شکنجه) نظیر سوختگی، اسکار جراحت و شکستگی استخوان و ... مشاهده نشد.

شکنجه اسماعیل بخشی از ادعا تا تکذیب!

رسانه‌های بیگانه ابتدا مدعی می‌شوند که اسماعیل بخشی شکنجه شده است و این ادعا را نیز از قول خود اسماعیل بخشی بیان می‌کنند. پس از این ادعا مجلس شورای اسلامی به سرعت وارد ماجرا میشود و بررسی هایی را انجام می‌دهد و چیزی را به دست نمی‌آورند. بعد از آن هم خود اسماعیل بخشی در صحبت با چند تن از نمایندگان مجلس ادعای خود را پس می‌گیرد.

نازنین زاغری و تکرار ماجرا !!

ماجرای عدم دسترسی زندانیان برای بیمارستان تنها به ملک پور ختم نمی‌شد. در خصوص نازنین زاغری نیز، رسانه‌های بیگانه سعی داشتند با ایجاد موجی رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی، اینگونه القا کنند که نازنین زاغری نمی‌تواند به بیمارستان دسترسی داشته باشد و زندانی بودنش خطر جانی دارد.

تمام این ماجراها در حالی بود که نازنین در طول مدت زندانی بودنش 49 بار خدمات تخصصی پزشکی دریافت کرده بود.

هدی صابر؛ مردی که بر اثر عارضه قلبی جان خود را از دست داد

رضا هدی صابر به علت عارضه قلبی در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد. هدی صابر از مدت ها قبل از مرگش دچار عارضه قلبی شده بود و علی رغم انتقالش به بیمارستان و انجام عمل آنژیوگرافی جان خود را از دست می‌دهد. با این حال رسانه‌های بیگانه مدعی می‌شوند که هدی صابر زیر شکنجه و در زندان مرده است. این ادعای رسانه‌های بیگانه در حالی بوده است که حتی این رسانه‌ها نمی‌داسنتند هدی صابر مرد است و در  گاف عجیبی از شبکه بی بی سی، در برنامه زنده هدی صابر را الگوی همه زنان خانه‌دار ایرانی توصیف می‌کنند. 

*** خدمات پس از خروج با ما نیست!

یکی از رسوایی های دیگرضد انقلاب ماجرای نابینا شدن علیرضا رجایی است. این رسانه ها اعلام کردند که این زندانی به خاطر بی‌توجهی مسئولان زندان چشم خود را از دست داده است و باید آزاد شود.

این در حالی است که علیرضا رجایی در آن زمان اصلا زندانی نبوده است و دوسال پیش از این ماجرا، از زندان آزاد شده بود و میتوانست مانند هر انسان آزادی برای طی مراحل درمانش به پزشک مراجعه کند.

  

نرگس محمدی از ضرب و شتم تا شکنجه با کرونا

رسانه‌های بیگانه مدعی شدند که نرگس محمدی در هنگام انتقال به زندان زنجان شکنجه شده است. اما سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که این مسئله صحت ندارد. اما رسانه‌های خارجی ساکت ننشستند و این بار شکنجه با کرونا را مطرح کردند، اما این تیر آنها باز هم به سنگ خورد و تصاویر و فیلم معاینات نرگس محمدی منتشر شد و طبق معاینات پزشکی حال او خوب بود و کرونا نگرفته بود.

این داستان و این خبرهای جعلی اما ادامه دارد...

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار