مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: مقاوم‌سازی‌های صورت گرفته توسط بنیاد مسکن در روستاهای استان طی سال‌های گذشته باعث شد تا در برخی بحران‌ها از جمله زلزله عصر شنبه هفته جاری شهرستان آوج تلفات جانی نداشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 26 October 2020

قدرت‌الله مهدیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با وقوع زلزله عصر شنبه در آوج، بلافاصله پنج تیم کارشناسی به این شهرستان اعزام شدند تا در آخرین وضعیت خسارت‌های وارد شده قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه در همان ارزیابی‌های اولیه متوجه شدیم خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در منطقه به همراه نداشته، تصریح کرد: با گذشت حدود ۲ روز از واقعه زلزله و در بررسی‌های به عمل آمده تاکنون خسارت‌ها در حد آسیب‌های جزیی به واحدهای مسکونی و یا ریزش دیوارها بوده است.

مهدیخانی اضافه کرد: روز گذشته نیز به همراه مدیرکل بنیاد مسکن استان و فرماندار آوج از روستاهای خنداب و لوشکان (محل کانون اصلی زلزله) منصور، مشهد، اسماعیل آباد، سد چنگوره و برج های خرقان به منظور برآورد میزان خسارت‌های ناشی از زلزله بازدید میدانی صورت گرفت.

وی یادآور شد: در خصوص برآورد میزان خسارت به اماکن تاریخی و فرهنگی، قرار شد کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری دربازدید از برج‌های خرقان و کاروانسرای شاه عباسی تا پنجشنبه هفته جاری گزارش خود را به مدیریت بحران اعلام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود، امروز نیز به همراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بازدیدی از راه‌های روستایی، پل‌ها و ابنیه‌های موجود در شهرستان آوج را به منظور ارزیابی خسارت‌های احتمالی وارد شده خواهیم داشت.

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵.۴ ریشتر در مقیاس امواج درونی، در ساعت ۱۵ و ۴ دقیقه و ۱۵ ثانیه روز شنبه شهرستان آوج را لرزاند.

کانون اصلی این حادثه روستاهای خنداب و لوشکان واقع در ۲۵ کیلومتری شهرستان آوج بودند.

استان قزوین دارای ۸۴۰ روستا است که ۱۰۰ روستای آن در شهرستان آوج که در ۱۲۰ کیلومتری جنوب قزوین قرار دارد، واقع شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار