استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: تعاونی‌ها با اعتمادسازی می‌توانند نقش موثرتری را در تامین نیازهای جامعه داشته باشند و گام‌های بلندتری را در اشتغالزایی و شکوفایی اقتصادی بردارند.
کد خبر: ۹۱۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ 27 October 2020

هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در دیدار اعضای هیات مدیره اتاق تعاون استان، افزود: تعاون یکی از زیر شاخه‌های مهم کشور محسوب می‌شود و در این سال‌ها سهم بالایی را در اقتصاد ایران ایفا نموده است.

وی گفت: در ساختار تعاونی‌ها اشکالاتی وارد است که ضمن مرتفع کردن آن، می‌توان از ظرفیت بسیج مردم در اقتصاد بهره برد.

جمالی پور افزود: اقتصاد یک جامعه، زمانی شکوفا می‌شود که مردم نقش آفرین اصلی باشند و یکی از ظرفیت‌های بی بدیل در استفاده از حضور مردم، تعاونی‌ها هستند.

استاندار قزوین ادامه داد: تفسیر اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری بخش وسیعی از اقتصاد به مردم که ابتکار رهبر معظم انقلاب بود، کار بسیار بزرگی است و در آینده نزدیک ثمرات آن در کشور دیده خواهد شد.

در این دیدار که عیسی قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز حضور داشت، نمایندگان تعاونی‌های مختلف استان به بیان دیدگاه‌ها و درخواست‌های خود پرداختند.

سه هزار و ۵۱۵ شرکت تعاونی در استان ثبت شده که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۶ شرکت به دلایل مختلفی نظیر مسائل و مشکلات مالی، حقوقی، اجتماعی، مدیریتی و اقتصادی راکد و غیرفعال هستند.

هم اکنون ۸۲۰ تعاونی فعال در سطح استان در قالب تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی با ایجاد ۱۰ هزار و ۳۳۳ فرصت شغلی فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار