دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان قزوین گفت: عملیات "مکتب سلیمانی" در قالب قرارگاه جهادی مدافعان سلامت راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 28 October 2020

عباس کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عملیات مکتب سلیمانی از ۱۳ آبان تا ۱۳ دی ماه مصادف با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به صدور فرمان مجدد مقام معظم رهبری مبنی بر ورود دوباره نیروهای مردمی به عرصه مبارزه علیه کرونا افزود: در طی چند ماه گذشته همچنان کمک‌های مومنانه و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در حوزه مقابله با کرونا در قزوین انجام می‌شد اما پس از صدور این فرمان، برنامه‌های فراوانی برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر تدارک دیده شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه این عملیات هفت محور اصلی دارد، عنوان کرد: جریان‌سازی پیرامون دعا و توسل جهت رفع این بلا، آموزش همگانی شیوه‌های پیشگیری از کرونا، جریان سازی تبلیغ و اقناع افکار عمومی پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا، انفاق و کمک به نیازمندان، مساعدت در امور بهداشت و درمان، ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و مطالبه از مسئولان پیرامون اقدامات مقابله با کرونا از جمله این محورها خوانده می‌شود.

وی افزود: تلاش شده مجموعه‌های فرهنگی استان قزوین در حوزه‌های مختلف تولید محتوا و ترویج و تدوین ورود یافته و اقدامات شایسته‌ای را انجام دهند.

کاظمی خاطرنشان کرد: استغفار، دعا و توسل در فرمایش‌های اخیر مقام معظم رهبری بسیار مهم قلمداد شده به همین جهت نیز برنامه‌های جامعی برای چله دعا و استغفار از ۲۰ آبان ماه تا شب یلدا مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار انجام می‌شود.

تبدیل مساجد به قرارگاه‌های تاکتیکی مقابله با کرونا

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان قزوین تصریح کرد: همچنین مساجد استان نیز با هماهنگی متولیان امر در حوزه فرهنگ و مسجد، به زودی به اماکن و قرارگاه‌های تاکتیکی محله محور مقابله با کرونا تبدیل خواهند شد.

وی افزود: در عملیات مکتب سلیمانی هر محله با نام خود محتوای آموزشی مفید و مختصری تولید کرده و در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین همچنین با اشاره به اینکه باید به مصوبات ستاد ملی کرونا به صورت دقیق عمل شود، تصریح کرد: بارها این ستاد مردم را از سفرهای غیر ضروری منع کرده اما برخی از مردم همچنان به پروتکل‌های بهداشتی بی توجه هستند.

وی افزود: جریان سازی، اقناع مردم و تبلیغ مصوبات ستاد ملی کرونا یکی دیگر از محورهای عملیات مکتب سلیمانی خوانده می‌شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان قزوین با اشاره به مساعدت این قرارگاه در امور بهداشت و درمان اظهار کرد: تلاش شده تا به کادر درمان در قالب اعزام کمک پرستار و خدمه بیمارستان به مراکز درمانی کمک شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مردم فهیم و نوع دوست ایران از ابتدای شیوع بیماری کرونا توانستند در دنیا خوش درخشیده و اقدامات شایسته‌ای انجام دهند.

کاظمی خاطرنشان کرد: متأسفانه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی به حدی بود که حتی از ورود اقلام پزشکی به کشور جلوگیری می‌شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین عنوان کرد: این تحریم‌ها نه تنها موجب دلسردی مردم نشد بلکه فعالیت‌های جهادی اقشار مختلف در کشور حماسه بزرگی را رقم زد.

وی افزود: گروه‌های جهادی، سپاه، طلاب، دانشجویان، اصناف و فعالان فرهنگی استان دوشادوش دستگاه‌های متولی امر بهداشت و امنیت به فعالیت پرداخته و برگ زرینی را در تاریخ پر افتخار قزوین رقم زدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار