امام جمعه قزوین در دیدار سرپرست اداره کل زندان‌های استان قزوین گفت: با حفظ کرامت زندانیان بازگشت آن‌ها به جامعه آسان‌تر می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 28 October 2020

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی،  نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار سرپرست اداره کل زندان‌های استان قزوین اظهار کرد: نگاه تربیتی، تعلیمی، آموزشی، دینی و قرآنی که شما در حوزه کاری خود در پیش گرفته‌اید، نگاه بسیار ارزشمند و مؤثری در این عرصه است.

وی تصریح کرد: خیلی مهم است که ما زندانیان را چه کسانی می‌بینیم و همه را به چشم مجرم نباید نگاه کرد و حتی کسانی که جرم مرکتب شده‌اند باید به چشم انسان ببینیم و بدانیم که همه انسان‌ها با کرامت آفریده شده‌اند و نباید کرامت آنها خدشه‌دار شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: کسی که کرامتش آسیب ببیند، احتمال ارتکاب به جرم در او بیشتر خواهد شد و بازگشت او به جامعه با سختی مواجه خواهد شد، بنابراین تلاش کنیم برنامه‌ها را به گونه‌ای تدوین و اجرا کنیم که کرامت زندانیان آسیب نبیند تا با فهم، درک، اخلاق و شخصیت متعالی‌تر به جامعه بازگردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: تلاش کنیم زندان را به فرصتی تبدیل کنیم و عزیزانی که دورانی را در این فضا می‌گذرانند، دچار آسیب نشوند و این مهم مستلزم آن است که عوامل منفی و مشکل‌ساز در زندان‌ها کاهش یابد و یا از بین برود و این دوران را اردوی تعلیمی، تربیتی، قرآنی و دینی ببینیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی استان قزوین گفت: ظرفیت‌های قرآنی بسیار خوبی در استان، به ویژه شهر قزوین وجود دارد که می‌توانیم آن را در فضای زندان‌ها نیز گسترش دهیم و نیروی مورد نیاز این معنا نیز وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار