رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به جوجه ریزی انجام شده در واحدهای پرورش مرغ استان در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت مرغ در بازار خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 31 October 2020

فاطمه خمسه در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: بازار تابع عوامل مختلفی است که یکی از آنها نهاده است که هم اکنون ۹۵ درصد نهاده های دامی شامل سویا،جو و ذرت مورد نیاز صنعت دام و طیور وارداتی است.

به گفته ی وی ؛ در استان با اقدامات انجام شده حدود ۵۹ درصد نهاده های دامی استان تامین شده که این مضوع تاثیر مثبتی در کاهش قیمت گوشت ،شیر و مرغ خواهد داشت.

خمسه اظهار داشت: افزایش قیمت مرغ رابطه مستقیم با تامین نهاده و سایر عوامل همچون هزیته حمل و نقل ؛ مکمل ها و داروها دارد.

خمسه گفت: در تولید گوشت مرغ در استان با مشکل مواجه نشدیم چرا که بیش از ۴۰ تا۵۰ درصد مرغ تولیدی مازاد بر نیاز استان است که به استانها همجوار صادر می شود.

وی یاد آورشد: همچنین در زمینه تولید گوشت قرمز نیز در حال حاضر ۲۷ هزار تن گوشت قرمز در واحدهای دامی استان تولید که حدود ۱۴۵۰۰ تن آن در استان مصرف می شود.

به گفته ی وی ؛ همچنین ۶۲ هزار تن گوشت مرغ در واحدهای مرغداری استان تولید که ۳۲ هزار تن آن در این استان مصرف می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در تولید شیر نیز با سالانه ۵۴۰ هزار تن تولیدی داریم که ۱۴۰ هزار تن آن در استان مصرف و مابقی به سایر استان ارسال می شود.

وی یادآور شد: در تولید تخم مرغ نیز ۶۰ هزار تن تولید داریم که بیش از ۳۰ هزار تن آن مازاد به سایر استانها ارسال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد: با توجه به جوجه ریزی انجام شده در واحدهای پرورش مرغ استان در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت مرغ در بازار باشیم.

خمسه اضافه کرد: تمام تلاش جهاد کشاورزی این است که نیاز استان تامین شود و مازاد برنیاز را به سایر استانها ارسال کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه افزود: بخش خصوصی همواره درکنار دولت است و بعنوان یک بازوی توانمند دولت را حمایت میکند که در این راستا نیز بهره برداران بخش کشاورزی همکاری خوبیدر زمینه تولید در بخش کشاورزی دارند.

وی یادآور شد: تولید محصولات زراعی و باغی در استان بسیار بالاست و در حال حاضر حدود ۴ درصد از محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به پلاک گذاری ادوات وماشین آلات کشاورزی طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: ادوات کشاورزی در استان قزوی در سالهای اخیر شناسنامه دار شدند و جا دارد که از پلیس راهور تشکر کنیم که لا پلاک گذاری ؛ ادوات کشاورزی هویت پیدا کردند  تا همه بهره برداران بتوانند از امکانات لازم بهره مند شوند.

خمسه از بهره برداران بخش کشاورزی خواست برای استفاده و بهرهدمند شدن تسهیلات به جهاد کشاورزی مربوطه مراجعه و از خط۸ مکانیزاسیون تسهیلات دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار