فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: 37 هزار متر مربع از منابع ملی در منطقه حفاظت شده الموت شرقی در یک عملیات مشترک با یگان‌های منابع طبیعی استان رفع تصرف شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ 01 November 2020

مهدی طاهری با اعلام این خبر گفت: در یک ماموریت و عملیات مشترک بین یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان قزوین با حضور بیش از 35 مامور و هشت خودرو و به استناد حکم مقام قضایی با تعدادی از افراد متخلف و سودجو برخورد قانونی صورت گرفت.

وی افزود: این افراد با کاشت بیش از950 اصله نهال و درخت اقدام به تصرف بیش از 37 هزار متر مربع از منابع ملی کرده بودند که نسبت به رفع تصرف و قلع و قمع نهال در داخل منابع ملی و منطقه حفاظت شده اقدامات لازم انجام شد.

طاهری اظهار کرد: مسیر و مناطق تصرف شده ملی که با از بین بردن درختان و گیاهان با ارزش شامل ارس، زرشک، گون و... تصرف شده بود یکی از بهترین و کم نظیرترین زیستگاه‌های حیات وحش در استان و حتی کشور محسوب می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: برای جلوگیری از تصرف و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی باید نقشه کاداست در منطقه حفاظت شده مشخص شود تا ماموران به راحتی مناطق تصرف شده را از حیث ملی و مستثنی بودن تشخیص داده و برخورد لازم را داشته باشند.

وی افزود: این عملیات که برای رفع تصرف عرصه‌های ملی در مناطق حفاظت شده الموت صورت گرفت با اراده، همدلی و هماهنگی‌های بین ماموران اجرایی دو اداره کل صورت گرفت که قابل تحسین و تقدیر است.

این مقام مسئول اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین شبانه روز در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت این اداره حضور داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی و تخریب محیط زیست و منابع ملی با متخلفان طبق قانون برخورد قاطع خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار