رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: قیمت گوشت مخلوط گوساله بدون استخوان و ضایعات با احتساب ۱۰ درصد سود قصابی کیلویی ۱۱۰ هزار تومان در بازار استان تعیین شد.
کد خبر: ۹۱۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 03 November 2020

عزیزالله افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه فرمول تعیین قیمت گوشت قرمز در استان مشخص شده است، اظهار داشت: بر اساس این فرمول که سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه قصابان هم آن را قبول دارند، بعد از این هر موقع قیمت دام زنده تغییر کرد، با جای‌گذاری قیمت دام زنده در این فرمول بلافاصله قیمت درست گوشت قرمز به دست می‌آید.

وی اضافه کرد: با استفاده از این فرمول قیمت گوشت مخلوط گوساله بدون استخوان و ضایعات با احتساب 10 درصد سود قصابی کیلویی 110 هزار تومان در بازار استان تعیین شد.

دبیرستاد تنظیم بازار استان قزوین با ذکر اینکه نمودار قیمت گاو و گوساله زنده در کشتارگاه‌های استان از روز 15 شهریور تا 29 مهرماه سال جاری ثابت بوده است، ادامه داد: این قیمت طی بیش از 1.5 ماه اخیر 41 هزار تومان بوده است و این قیمت هم مورد تایید اتحادیه قصابان، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی استان قزوین است.

افضلی خاطرنشان کرد: ضریب تبدیل دام زنده به لاشه گرم حدود 51 درصد است که در این صورت قیمت لاشه گرم کیلویی 80 هزار تومان می‌شود. اما با توجه به اینکه لاشه گرم در سردخانه حدود 1.5 درصد افت وزن دارد و به طور میانگین 20.5 درصد آن را هم استخوان و ضایعات تشکیل می‌دهد، در نهایت قیمت گوشت گوساله به کیلویی 102 هزار و 790 تومان در کشتارگاه می‌رسد که با احتساب 10 درصد سود قصابی کیلویی 110 هزار تومان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار