مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: پالایشگاه گاز ایلام ظرفیت مناسبی را برای تبدیل شدن به عنوان صنعت سبز دارد.
کد خبر: ۹۱۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 06 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام، غلامرضا ابدالی افزود: اقدامات پالایشگاه شامل ایجاد واحد تصفیه پساب صنعتی پیشرفته، مدیریت مناسب و اصولی پسماندهای عادی و صنعتی قابل تقدیر است و تداوم چنین پروژه هایی باعث کاهش و کنترل آلاینده های زیست محیطی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آلودگی صنایع بر اساس یکسری شاخص های استاندارد در بخش های آب، خاک و هوا مورد سنجش قرار می گیرد، گفت: در دو بخش خاک و آب فعالیت های ارزنده ای انجام شده است و عملاً در این دو بخش مشکل خاصی وجود ندارد.

وی یادآور شد: تلاش برای کاهش آلودگی زیست محیطی در بخش هوا باید تا حصول به شاخص های استاندارد در آینده نزدیک ادامه یابد، که در این ارتباط راه اندازی واحد الفین پتروشیمی نقش تعیین کننده ای داشته و باعث کاهش اساسی فلرینگ پالایشگاه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام نیز به اقدامات انجام شده در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی و پروژه های کاهش آلایندگی اشاره کرد و گفت: پروژه احداث واحد TGTU برای به حداقل رساندن آلاینده های واحد بازیافت گوگرد توسط مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز و پژوهشگاه صنعت نفت در دست اقدام است و پالایشگاه ایلام نیز نقش فعالانه ای در بهینه سازی طراحی فرآیندهای این واحد ایفا می کند.

روح الله نوریان ادامه داد: تولید مداوم و پیوسته گوگرد تا ۲۵۰ تن در روز نقش مهمی در کاهش بسیار چشمگیر ارسال گازهای اسیدی به فلر در ۳ سال اخیر داشته است.

وی به اقدامات شاخص در خصوص کاهش آلاینده های زیست محیطی اشاره کرد و اظهار داشت: احداث جایگاه های جمع آوری، تفکیک و نگهداری موقت پسماند، سیستم تصفیه پساب صنعتی و سیستم های پایش بر خط پساب خروجی، اقدام به راه اندازی یک دستگاه زباله سوز صنعتی، اجرای ۲۴.۵ هکتار فضای سبز و رسیدن به شاخص ۹۸ درصد در این زمینه که یک رقم بی نظیر در بین پالایشگاه‌های گاز می باشد، بخشی از اقدامات این شرکت در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تاکید کرد: تولید گوگرد پاستیلی با کمترین آلودگی، استفاده از بخشی از اتان به عنوان سوخت بویلر ها و تزریق مابقی آن به شبکه گاز سراسری، ارسال بخشی از LPG خام به عسلویه با تقبل هزینه های گزاف حمل و نقل، از جمله اقدامات شاخص در کاهش آلاینده های زیست محیطی بوده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار