با آغاز فصل سرما و شیوع بیماری کرونا ذخیره فرآورده‌های خونی در استان اصفهان از هفت به دو روز کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۱۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ 05 November 2020
مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه میزان ذخیره خون در شرایط عادی برای حدود هفت روز است، گفت: این ذخیره به کمتر از دو روز رسیده است و از مردم می‌خواهیم تا در کار انسان دوستانه اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.
مجید زینلی با اشاره به اینکه هر روز ۲۰ تا ۲۵ واحد پلاسمای کووید ۱۹ در اصفهان اهدا می‌شود افزود : ذخیره روزانه پلاسمای کووید ۱۹ در استان نیز صفر است و پلاسمای اهدا شده بلافاصله به مراکز درمانی برای استفاده بیماران کرونا ارسال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اهدای خون در استان اصفهان با توجه به سرد شدن هوا و همچنین شیوع بیماری کرونا کاهش یافته است گفت : برای درمان بیماران سرطانی، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، مصدومان تصادف‌ها، زنان باردار و افراد تحت اعمال جراحی و شیمی درمانی به خون و فرآورده‌های خونی نیاز است.
زینلی با تاکید بر اینکه نیاز استان به همه گروه‌های خونی است، افزود : بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان هر روز به حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ واحد خونی نیاز دارند که اگر میزان ذخیره کاهش یابد ممکن است تامین آن با مشکل مواجه شود.
پایگاه‌ها و مراکز ثابت انتقال خون در شهرستان‌های کاشان، خوانسار، شهرضا، نجف آباد، خمینی شهر، گلپایگان و نایین و ۲ مرکز در کلانشهر اصفهان شامل خواجو و عاشق اصفهانی آماده خدمت رسانی به اهداکنندگان خون هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار