مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: کارگران و کارفرمایان استان قزوین جهت ثبت نام و احراز هویت سامانه جامع روابط کار به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۱۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱ 08 November 2020

رضا گروسی از راه اندازی سامانه جامع روابط کار خبر داد و افزود: تمامی مراحل دادرسی و شکایات کارگر و کارفرمایی به صورت الکترونیکی توسط سامانه جامع روابط کارانجام می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از خدمات این سامانه از جمله ثبت شکایت و دادخواست‌ها باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند و سپس می‌توانند شخصاً با ورود به سامانه جامع روابط کار به نشانی www. prkar.mcls. gov.ir از خدمات آن استفاده کنند.

او  بیان کرد: سامانه جامع روابط کار با هدف افزایش سلامت اداری و سرعت در انجام امور راه اندازی شد و کارگران و کارفرمایان می توانند شکایت خود را به صورت الکترونیکی و بطور غیر حضوری انجام دهند.

گروسی افزود: ارتباط کارگران و کارفرمایان از این پس با مجموعه ادارات تعاون، کار ورفاه اجتماعی از طریق سامانه جامع  روابط کار بر اساس پرونده الکترونیک تشکیل داده شده است.

او تاکید کرد: صرفا با یک بار مراجعه برای همیشه و در حقیقت این اقدام احراز هویت کارگری بوده و ربطی به اشتغال در واحد فعلی و آینده آنها ندارد.

گروسی همچنین گفت: سامانه جامع روابط کار قابلیت بهره برداری آن در حال حاضر آماده بهره برداری است و زیر سامانه ثبت شکایات و رسیدگی هیات مراجع حل اختلاف  آغاز شده است  .

او در خصوص مزیت های پیش بینی شده این سامانه گفت: جامعه کارگری و کارفرمایی با استفاده از این سامانه علاوه بر کاهش تردد و مراجعات حضوری از اطاله دادرسی نیز جلوگیری و تسریع در رسیدگی و نتیجه را در پی خواهد داشت .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین همچنین افزود :جامعه کارگری کارفرمایی در این سامانه ارتباط غیر حضوری تمام فرآیندهای خدمات حوزه معاونت روابط کار به ۴۷ زیر سامانه و آیتم پیش‌بینی شده می‌تواند به واقع مورد استفاده قرار گیرد، یعنی بدون اینکه مراجعه حضوری با حوزه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی داشته باشد باعث بهره وری بیشتر و کاهش مراجعات متعدد فیزیکی به ادارات تابعه در سامانه الکترونیک مهیا خواهد شد.

گروسی بیان کرد: سوابق در پرونده الکترونیکی هم کارگران و کارفرمایان همیشه وجود دارد و مفقود شدن مدارک و یا خطر آتش سوزی و تغییر زمان های رسیدگی و مواردی دیگری که از جمله مشکلات کارگران و کارفرمایان همواره مورد اعتراض بوده دیگر نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار