معاون استاندار قزوین:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: وضعیت تاکستان در حوزه ابتلا به کرونا فوق قرمز است و باید نظارت مسئولان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان چند برابر شود.
کد خبر: ۹۱۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲ 08 November 2020

 منوچهر حبیبی در آخرین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان که عصر امروز در فرمانداری شهرستان تاکستان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه از هفته پیش با هماهنگی اصناف تصمیمی را برای تعطیلی و محدودیت فعالیت صنوف گرفتیم و آن را به عنوان پیشنهاد هم به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کردیم که خوشبختانه دیروز روی این موضوع بحث شد و محدودیت زمانی فعالیت صنوف توسط ستاد ملی کرونا مصوب شد.

وی اضافه کرد: از همه صنوف باانصاف استان قزوین که واقعاً شرایط را درک می‌کنند و جلوتر از ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا پای کار آمدند، تشکر می‌کنیم.

حبیبی ادامه داد: بر اساس مصوبه یادشده فعالیت همه صنوف از ساعت 6 بعدازظهر ممنوع است؛ به جز اصنافی که نیازهای غذایی، دارویی و بهداشتی مردم را برطرف می‌کنند.

مشاغل حساس 2 هفته تعطیل هستند

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با بیان اینکه اجرای محدودیت‌هایی که پنج‌شنبه هفته قبل اعلام کردیم، از امروز عملاً در سطح استان شروع شده است، گفت: بر این اساس کلیه مشاغل حساس تالارهای پذیرایی و عروسی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، روزبازارها و بازارهای محلی، کلوپ‌های تفریح و سرگرمی به مدت 2 هفته باید تعطیل شوند و هیچ‌گونه فعالیتی نمی‌توانند داشته باشند.

حبیبی افزود: همچنین رستوران‌ها و فست‌فودها فقط به صورت بیرون‌بر می‌توانند فعالیت کنند و سالن‌های ورزشی و بدنسازی در زیرزمین‌ها با سقف حداکثر 3 متر هم 2 هفته تعطیل خواهند بود.

رعایت پایین پروتکل‌های بهداشتی در تاکستان

معاون استاندار قزوین با انتقاد از رعایت کم پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان تاکستان گفت: متاسفانه همین مشکل باعث شده که تعداد بیماران و فوتی‌های کرونایی در تاکستان با جمعیت 80 هزار نفر با شهرستان قزوین که حدود 600 هزار نفر جمعیت دارد، برابر است؛ بنابراین مسئولان شهرستان تاکستان به ویژه فرمانداری موظف است بازرسی و کنترل خود را در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی چند برابر کرده و با متخلفان برخورد جدی داشته باشند.

حبیبی ادامه داد: متاسفانه فقط شهر اسفرورین که یکی از توابع شهرستان تاکستان است، به اندازه 2 شهرستان استان بیمار و بستری کرونایی دارد که باید مسئولان به‌طور جدی با برگزارکنندگان تجمعات و گردهمایی‌های خانوادگی در این شهر برخورد کنند.

محدودیت سفر شهرنشینان به روستاهای تاکستان

فرماندار تاکستان هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه برگزاری مراسم پرجمعیت ترحیم و عروسی در روستاهای تاکستان یکی از علل اصلی ایجاد بحران کرونا در این شهرستان است، گفت: با وجود برخوردهای زیادی که با متخلفان کرونایی در این مراسم صورت گرفته، همچنان مردم به هشدارهای ما بی‌توجه هستند و این مراسم را حتی مخفیانه برگزار می‌کنند.

رضا طاهری اضافه کرد: برای کنترل شیوع کرونا در تاکستان به دنبال محدودیت سفر شهرنشینان به مناطق روستایی هستیم تا بتوانیم زنجیره انتقال کرونا از شهر به روستاها و همچنین از روستاها به شهر را قطع کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار