مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: چالش مهم و مشکل خاصی در زمینه اجرای قانون هوای پاک در استان وجود ندارد و برخی مسایل و مشکلات زیست محیطی موجود نیز مطابق با قوانین در کارگروه های خاص مورد بررسی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۱۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 08 November 2020

حسن عباس نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به چگونگی اجرای قانون هوای پاک در استان قزوین اظهار داشت: تا زمانی که پدیده طبیعی گرد و غبار محلی و منطقه ای ایجاد نشود و از طرفی فعالیت نیروگاه ها و معادن حاشیه شهرها کنترل شود، در زمینه اجرای قانون هوای پاک مشکلی ندارد اما در صورت بروز مشکل به عنوان دستگاه متولی مطابق با این قانون اقدام ها و برخوردهای لازم را در دستور کار قرار می دهیم.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست قزوین اظهار داشت: قانون هوای پاک در سال ۹۶ تصویب و ابلاغ شده و حوزه های مختلفی را از جمله حمل و نقل عمومی، صنایع و معادن، گرد و غبار، پسماندها و سایر موارد مرتبط با آلودگی هوا را شامل شده و دربرمی گیرد.
وی با اشاره به اینکه قانون هوای پاک مشتمل بر ۳۴ ماده قانون است، افزود: در این قانون به نقش دستگاه های مختلف در راستای کنترل و کاهش میزان آلودگی هوا اشاره شده و نحوه برخورد با آلوده کننده های محیط زیست نیز تشریح شده است.
این مسوول گفت: اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین برای جلوگیری از آلودگی هوا، مفاد این قانون را به همراه شرح وظایف به دستگاه های اجرایی ارسال کرده است که امیدواریم دستگاه ها در زمینه اجرایی کردن آن اهتمام لازم را داشته باشند.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: البته موضوعات خاص آلودگی هوا در استان قزوین در کارگروه پیشگری از آلودگی هوا و گرد و غبار هم مطرح می شود و در آن کارگروه تصمیم گیری های لازم برای مقابله با این موضوع  اتخاذ می شود.
قانون هوای پاک در مرداد ماه سال ۹۶ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار