معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان گفت: ۳۲ درصد از مجموع پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف این استان با صلح و سازش خاتمه پیدا می‌کند که ۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 08 November 2020

سیدمحمد موسویان اظهار داشت: میانگین استانی رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان اصفهان ۳۹ روز است که این مدت در برخی شعب به حدود ۱۰ روز هم می‌رسد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان افزود: شوراهای حل اختلاف با سه هدف مصالحه و سازش (اِصلاحُ ذاتِ البَین)، کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به دادگستری و رسیدگی به اختلافات مردم توسط مردم تشکیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ فقره از پرونده‌های قتل عمد استان در سال جاری با تلاش و پیگیری توسط شوراهای حل اختلاف با سازش و مصالحه خاتمه پیدا کرده است که دراین زمینه هم رتبه چهارم کشور را داریم.

موسویان گفت: ۷۷۶ زندانی در سالجاری با تلاش و پیگیری شوراهای حل اختلاف در استان اصفهان آزاد شدند و پرونده‌های این افراد با مصالحه و سازش خاتمه یافت.

وی به شهروندان توصیه کرد که اختلافات و پرونده‌های قضایی خود را به دلیل هزینه دادرسی کمتر و رسیدگی زودتر به شوراهای حل اختلاف بیاورند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان بیان کرد: دادرسی شعب حصر وراثت شوراهای حل اختلاف را با توجه به شرایط این روزها و با دستور رییس کل دادگستری استان و همکاری معاونت آمار و فناوری، بدون کاغذ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دادرسی بدون کاغذ برای اولین بار در شعب حصر وراثت استان اصفهان انجام شده است اضافه کرد: ارباب رجوع حضوری در این زمینه وجود ندارد و با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی کار بصورت سیستمی انجام می‌شود و گواهی حصر وراثت صادر خواهد شد.

موسویان تصریح کرد: مجتمع حصر و وراثت اصفهان روزانه حدود یکهزار نفر ارباب رجوع داشت که با راه اندازی این سامانه تعداد مراجعه کنندگان به این مجتمع به کمتر از ۲۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار