شهردار قم گفت: سرانه فضای سبز شهر قم از ۹.۱۳ در سال ۱۳۹۴ به ۳.۲۰ در حال حاضر رسیده که این توسعه باعث شده که قم امروز به‌عنوان سومین کلان‌شهر از منظر فضای سبز بعد از اصفهان و شیراز شناخته شود.
کد خبر: ۹۱۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 09 November 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی سقائیان نژاد در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه که به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم و روز قم برگزار شد، اظهار داشت: امسال سال دومی است که 23 ربیع‌الاول را به‌عنوان روز قم گرامی می‌داریم وقتی یک روز را به نام شهری نام‌گذاری می‌کنیم به این معناست که بتوانیم ظرف مدت یک هفته تمام ظرفیت‌هایی را که در یک شهر هست ترسیم کنیم.

شهردار قم افزود: حرم مطهر، جمکران، حوزه‌های علمیه، دفاتر مراجع، هفت هزار سال تاریخ قم و شأن پایگاه انقلاب قم همه باید طی برنامه‌ریزی‌هایی به این مناسبت به ترسیم کشیده شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز حرکت‌های موردنظر ما محقق نشده است تأکید کرد: هر چه جلوتر می‌رویم اقدامات بهتر می‌شود، برنامه‌های امسال نسبت به سال گذشته ازنظر کیفیت و محتوایی بسیار پیشرفت داشته است.

بیشتر بخوانید

سقائیان نژاد بابیان اینکه 36 کلیپ معرفی قم تولیدشده است تأکید کرد: با مسئولان صداوسیما رایزنی شده است که این کلیپ‌ها بتواند از شبکه‌های مختلف صداوسیما در سطح ملی پخش شود و شناختی که ما باید از جهان شهر قم به مردم بدهیم از این طریق به سمع و نظر مردم برسد.

شهردار قم با اشاره به وضعیت موجود در اثر شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: بسیاری از اقدامات شهرداری تحت تأثیر کرونا بوده است و قسمتی از فعالیت‌های شهرداری معطوف به کنترل ویروس کرونا شده است و در حال حاضر 40 اکیپ آماده هستند که پارک‌ها و بوستان‌ها، وسایل نقلیه عمومی و خیابان ها و سرویس‌های بهداشتی و سایر اماکن عمومی را در چارچوب برنامه‌های ستاد کرونا ضدعفونی کنیم که به‌صورت مرتبط این کار انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پسماند باید دقت‌های لازم در نظرگرفته شود تأکید کرد: خوشبختانه دستگاه امحای زباله‌های بیمارستانی وارد قم شد که می‌تواند 10 تن از زباله‌های بیمارستانی را می‌تواند امحا کند و شاید تنها شهری که به این دستگاه مجهز است قم است.

سقائیان نژاد با تأکید بر جلوگیری از دفع پسماند تصریح کرد: خط اول با ظرفیت 300 تن افتتاح شد و خط دوم هم با همین ظرفیت برنامه است که امسال به افتتاح برسد و 100 تن هم بازیافت خواهد شد و بنابراین به سمت و سویی می‌رویم که حتی یک‌تن زباله هم دفع نکنیم.

شهردار قم به مباحث فضای سبز شهر قم هم اشاره کرد و گفت: سرانه فضای سبز شهر قم از 9/13 در سال 1394 به 3/20 در حال حاضر رسیده است و نهایتاً تا سال 1400 باید به 25 متر برسد که این توسعه باعث شده است که قم امروز به‌عنوان سومین کلان‌شهر از منظر فضای سبز بعد از اصفهان و شیراز شناخته شود.

وی با اشاره به افتتاح مستمر بوستان‌های محلی تأکید کرد: امسال سال آخر برنامه قم1400 است که در این برنامه اکثر برنامه‌های در حوزه زیرساختی بود. در حال حاضر در حال تدوین برنامه‌های قم 1404 هستیم که در این برنامه بیشتر برنامه‌های ما در حوزه نرم‌افزاری است.

سقائیان نژاد با تأکید بر منظر شهری در برنامه دوم مدیریت شهری تصریح کرد: حرکت به سمت‌وسوی شهرداری الکترونیکی ازجمله اقدامات است که امروز 36 خدمت به‌صورت آنلاین انجام می‌شود که قرار است به 70 خدمت برسد.

شهردار قم با اشاره به خارج کردن تاکسی‌های فرسوده از مدار شهری تصریح کرد: این موضوع می‌تواند به بحث حفظ محیط زیستی شهری بسیار کمک کند.

وی با اشاره پروژه‌های افزایش نشاط مردم تأکید کرد: باغ پرندگان قم آماده افتتاح است، 4 هزار خانه پرنده پیش‌بینی‌شده  و پارک آن نزدیک به 12 هکتار است و بسیار موقعیت زیبایی خلق کرده است که علاوه بر باغ پرندگان بوستان بسیار زیبایی هم ایجادشده است.

سقائیان نژاد با اشاره به مراحل تکمیل شهربازی غدیر تأکید کرد: پارک بازی 72 تن هم در دستور کار قرارگرفته است و تا پایان سال در خدمت مردم قرار خواهد گرفت.

شهردار قم افزود: علاوه بر این پروژه‌ها بوستان هزار هکتاری در ابعاد مختلف دنبال می‌شود؛ بوستان دفاع مقدس در 32 هکتار هم جلوه خاصی به موزه دفاع مقدس داده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار