رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان ۲۷ فقره قصاص نفس منجر به صلح و سازش شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲ 10 November 2020

محمد صادق اکبری با گرامی داشت سالروز تشکیل شورای حل اختلاف اظهارکرد: رویکرد قوه قضائیه استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان به منظور نهادینه کردن توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه است و این هدف باید با همدلی و همکاری درمیان اعضای کارکنان شورای حل اختلاف در استان مازندران وهمچنین جامعه نهادینه گردد.

وی ضرورت توجه مجموعه‌های قضائی به موضوع صلح و سازش رامورد تاکید قرارداد و بیان کرد: تلاش و اهتمام مسئولان قضائی و اعضای شورای حل اختلاف در سراسر استان سبب شده در۷ ماه گذشته ۲۷ فقره پرونده قصاص نفس منجر به صلح و سازش شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۹ برابری داشته است.

رییس کل دادگستری استان مازندران در ادامه گفت: برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضائی از اولویت‌های مجموعه دستگاه قضایی استان محسوب می‌شود و در تلاش هستیم با تلاش و پشتکار اعضای شورای حل اختلاف در پایان سال عملکرد خوب و مناسبی در کشور داشته باشیم.

اکبری همچنین اظهارکرد: در هفت ماه گذشته ۱۱۱ هزار و ۴۲۸ فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شده است که از این تعداد ۱۱۸ هزار ۲۷۷ فقره پرونده با همت همکاران شورای حل اختلاف مختومه و تعداد ۱۶ هزار ۲۵۷ فقره نیز منجر به صلح و سازش شد.

وی به موضوع ابلاغ الکترونیک در شورای حل اختلاف استان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد ۳۸۴ هزار ۴۳۱ ابلاغ در ۶ماه گذشته صادر شده که از این تعداد ۳۶۵ هزار ۱۵۲ ابلاغ به صورت الکترونیکی بوده و نشان می دهد ۹۵ درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیک است.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین گفت: در۶ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال پیش بر اساس بخشنامه رییس قوه قضائیه،آمارپرونده های ارجاعی از دادسرا و محاکم قضائی به شورای حل اختلاف استان مازندران، ۲۱ درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار