اگرچه چراغ قرمز لاتاری هنوز سبز نشده و متقاضیان آن هیچ مدرکی برای حضور در آمریکا ندارند، اما سودجویان از ترفند‌های مختلفی برای سکه کردن بازار خود استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 10 November 2020

به گزارش تابناک سمنان در پیاده رو‌های مرکز شهر در حال قدم زدن بودم که کاغذپاره‌های یک آگهی به فاصله چند قدم نظرم را به خود معطوف کرد و به یاد آگهی‌های دیگر در فضای مجازی افتادم که همچنان از تضمینی بودن این ثبت نام سخن می‌گفتند.

شیشه‌های کافی نت‌ها و آتلیه‌های عکاسی را مشاهده کردم که همانند سال‌های گذشته، هیچ گونه آگهی‌هایی از این ثبت نام در دل خود جای نداده بودند و خبری از صف طولانی مراجعه کنندگانی که آینده خود را در میان چند سطر اطلاعات جستجو می‌کردند هم نبود، امّا در این میان، تبلیغات مجازی سودجویان همیشه در صحنه علامت سوال بزرگی را در ذهن ایجاد می‌کرد که این را می‌شد از تیتر قرمز " لاتاری فرصتی برای داشتن گرین کارت " یکی از صفحه‌های مجازی دریافت که نظر هر بیننده کوچک و بزرگی را به خود جلب می‌کرد تا جایی که برای بازارگرمی و جذب مشتری هر چه بیشتر، نوشته بود:

چه اطلاعاتی از لاتاری دارین؟!
جمله تبلیغاتی که علامت سوالش، سوال برانگیز و علامت تعجبش، تعجب برانگیز بود و از آغاز ثبت نام لاتاری خبر می‌داد،؛ به طوری که در متن آن، این طور نوشته شده بود:

" ما می‌توانیم با کمترین هزینه، ثبت نام لاتاری شما را انجام دهیم. لاتاری برنامه‌ای برای حفظ کردن تنوع نژادی در آمریکا که از سال ۱۹۹۰ در قانون ملیت و مهاجرت آمریکا به تصویب رسیده است.

خواب سودجویان برای آرزو‌های شیرین متقاضیان لاتاری

گرین کارت آمریکا ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش مهاجرتی در سراسر دنیاست که مدت زمان کلی پروسه، از شروع ثبت تقاضا تا دریافت گرین کارت کمتر از دو سال است که هزینه‌های اداری لاتاری تا رسیدن به گرین کارت، کمتر از ۶۰۰ دلار برای هر نفر است که فرد برنده می‌تواند فرزندان زیر ۲۱ سال و همسر خود را با ویزای مهاجرتی و دریافت گرین کارت نیز به خاک آمریکا برساند.

شما در هیچ روش مهاجرتی برای هیچ کشوری با چنین شرایط آسانی نمی‌توانید اقدام کنید. به طور مثال؛ در کانادا برای دریافت PR یا اقامت دائم می‌توانید یک کسب و کار ۴۰۰ هزار دلاری بخرید و ویزای کار بگیرید که پس از موفقیت دو ساله در کسب و کار می‌توانید اقامت دائم کسب کنید، این در حالی است که برنده لاتاری، از ابتدای ورودش یک مقیم قانونی ایالات متحده است."

در بخش دیگری از این آگهی تبلیغاتی، به افراد متأهل تأکید شده بود که با ثبت نام لاتاری، دو شانس برنده شدن دارند و فقط کافی است که ثبت نام خود را به سرعت انجام دهند.

یکی از آگهی دهندگان اظهار کرد: " تعداد مراجعه کنندگان ثبت نام لاتریه امسال با سالای گذشته خیلی فرق کرده و آمارشون اینقد پایین اومده که حتی به تعداد انگشتای دست رسیده وُ باید ببینیم بعد از نتیجه انتخابات آمریکا چه تصمیمی می خوان بگیرنو چه اتفاقی قراره بیوفته."

این در حالی است که با برطرف شدن مشکلات برای ثبت نام لاتاری, خودِ متقاضیان می توانند حتی با داشتن اطلاعات زبان انگلیسی نه چندان زیاد برای این منظور اقدام کنند و نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف هم  نیست.

یکی از عکاسان آتلیه‌های معروف از کسادی بازارشان برای عکس‌های لاتاری گفت و تأکید کرد که امسال قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست، هرچند که برخی از همکارانشان با وجود کم لن یکن بودن این موضوع, به صورت غیرقانونی و زیرزمینی این کار را انجام می‌دهند.

در سال‌های گذشته، رسانه‌ها از حذف لاتاری توسط ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل تغییر قوانین مهاجرتی آمریکا برای کاهش قابل توجه مهاجران به این کشور خبر دادند، چرا که سالانه، حدود ۵۵ هزار نفر از کشور‌های مختلف از طریق سیستم لاتاری وارد این کشور می‌شدند که  کار ترامپ با واکنش‌های متعددی از سوی اغلب مردم و فعالان حقوق مهاجران همراه بود.

بخت آزمایی به نام لاتاری

لاتاری بخت آزمایی است که هر ساله، افراد زیادی از سراسر جهان را ترغیب به ثبت نام می‌کند تا به اذعان این افراد، تحقق آمال و آرزو‌های خود را در خاک آمریکا تحقق ببخشند.

خواب سودجویان برای آرزو‌های شیرین متقاضیان لاتاری

این در حالی است که در سال‌های اخیر  رئیس جمهور آمریکا در مراسم فارغ التحصیلی آکادمی ملی اف بی آی، به تکرار صحبت‌های نژادپرستانه و ضد مهاجرتی خود پرداخت؛ به طوری که در جریان این مراسم، مهاجرانی را که از طریق برنده شدن در لاتاری به آمریکا مهاجرت می‌کنند، زباله خواند و گفت که این افراد از میان زباله‌ها انتخاب شده‌اند و از آن‌ها به عنوان " بدترینِ بدترین‌ها " یاد و تأکید کرد:

" آیا فکر می‌کنید کشور‌های دیگر بهترین افرادشان را به ما می‌دهند؟ نه اینطور نیست! آن‌ها بدترین‌ها را مانند زباله دور می‌ریزند و ما با قرعه کشی، بدترینِ بدترین‌ها را انتخاب می‌کنیم. "

حالا با توجه به اینکه فراز و نشیب‌های زیادی پشت پرده لاتاری وجود دارد، امّا سودجویان حقیقی و مجازی، همچنان برای رویاهای عده‌ای از افراد خواب دیده و برای پر کردن جیب خود همچنان می‌تازند!

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار