بخشدار جدید چاروسا : اهل سیاسی بازی نیستم اما اصلاح طلبم و به اصلاح طلبی افتخار می کنم چرا که اگر جریان سیاسی نبود امروز اینجا نبودم !
کد خبر: ۹۱۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 10 November 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امروز با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان کهگیلویه، بخشداران دیشموک و سوق، کارکنان فرمانداری و اعضای شورای اداری چاروسا مراسم تودیع و معارفه بخشداران چاروسا برگزار شد.

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این نشست ضمن خیر مقدم به مهمانان این مراسم و خیر مقدم به فرماندار کهگیلویه به نامه علی(ع) به مالک اشتر اشاره و بیان کرد: «مولا علی(ع) در این نامه به مالک می فرماید ای مالک بین مردم و خدا از یک طرف و نفس خود و بستگانت از یک طرف انصاف برقرار کن و اگر نتوانی انصاف برقرار کنی ظلم کردی و هر کس به خلق خدا ظلم کند دشمن خداست و ای مالک بدترین وزیر تو وزیری است که گناهکار نزد تو باشد و نکند گناهکاران همراه و همدم تو باشند چون آنها یاور گناهکاران هستند ای مالک سعی کن خود را از میان مردم مخفی نکن زیرا مخفی شدن شما فشار به مردم وارد می کند و سعی کن رضایت همگان را به دست آوردی نه گروه خاص را و ای مالک بهایی به چاپلوسان نده و به مردم با تقوا بپیوند».

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه عمر چندین بخشدار را در این بخش تجربه کردم تصریح کرد: هر یک از بخشداران ویژگی خاصی داشت که لازم می دانم از آخرین بخشدار آقای محمودی بخاطر زحمات تشکر می کنم.

صلواتی به ویژگی خاص فرماندار کهگیلویه هم اشاره و تعامل با مدیران را مهمترین ویژگی فرماندار فعلی دانست و گفت: پیگیری مشکلات، حضور در جمع مردم و در کنار مردم بودن، دسترس بودن ایشان برای بیان مشکلات از مهمترین ویژگی فرماندار کهگیلویه است.

خطیب جمعه قلعه رئیسی خطاب به بخشدار جدید چاروسا یادآور شد: شما از سادات هستید و مطئناً از مردم چاروسا اخلاق خواهید دید چرا که مردم ما مردمی سادات دوست هستند و کمک خواهید دید و از همین جا از همه مسئولین و مردم می خواهم که به شما کمک کنند.

وی مردم چاروسا را مردمی ارزش محور دانست و تاکید کرد: امیدواریم در کنار مردم و با مردم و ریش سفیدان و مدیران تعامل و وحدت داشته باشید، بخشدار باید در حد توان با استفاده از تمامی ظرفیت ها بتواند مشکلات را پیگیری کند و از گرفتاری و به خصوص گرانی مردم اطلاع داشته باشد و پیگیری کند و مشروعیت همه ما به ولایت باوری و یاوری است و امید به اینکه بتوانید دوران شکوفایی را در چاروسا داشته باشید.

صلواتی خواستار گزارش کار در آخر هر هفته از سوی بخشدار شد تا بتوان گزارش عملکرد را در نماز جمعه بیان کرد و ادامه داد: مردم چاروسا مردمی مهمان پذیر و ارزش محور هستند اما همه مردم از شما می خواهند که پیگیری مشکلاتشان باشید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چاروسا تاکید کرد: جریانات سیاسی برای هیچ کس به خصوص مردم نان و آب نمی شود و ما جریانات را انقلابی و غیر انقلابی می شناسیم و امیدواریم به دور از هر نگاهی به مشکلات و ظرفیت های مردم توجه کنید.

علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه هم در این نشست ضمن تقدیر از زحمات همه مدیران و امام جمعه منطقه یادی از شهدا کرد و شهدا را نماد عزت و امنیت دانست و گفت: امروز در دنیا شاهد تحولاتی هستید و انتخابات آمریکا پیش می آید که می توان از این تحولات سیاسی درس هایی گرفت اگر انسان در این دنیا غرور داشته باشید نتیجه آن شکست است  و ترامپ احساس می کرد که دنیا باید در ید خودش باشد و دست خدا بالاتر از آن بود و او با غرورش شکست خورد.

فرماندار کهگیلویه شرایط اقتصادی کشور را بسیار حساس دانست و اظهار داشت: امروز از بالاترین تا پایین ترین رکن که یک دهیار است باید شرایط اقتصادی کشور را درک کنند و فشاری که امروز بر اثر تحریم بر کشور وارد می کنند باید تحلیل کنیم هر موقع در نظام در کنار هم وحدت داشتیم موفق بودیم همانند جنگ تحمیلی که دنیا تحلیلی دیگر داشتند اما با وحدت موفق بودیم.

وی گفت: اگر در جهان، ایران یکی از قدرتمندترین کشورهاست و به قدرت آن ایمان دارند باید افتخار کنیم ایران خط اول معادلات سیاسی دنیاست.

اتابک مشکلات مردم را با سیاست متفاوت دانست و خواستار وحدت برای مشکلات مردم شد و خاطرنشان کرد: مدیری که در نظام جمهوری اسلامی پست می گیرد وقتش برای خودش نیست وقتش باید برای مردم باشد یا نه باید مسئولیت بگیریم و اگر گرفتیم باید الزامات آن را بعهده بگیریم و باید افتخار کنیم که خدمت گذار مردم هستیم.

وی تاکید کرد: مدیری امروز خوب است که در کنار مردم و به دنبال مشکلات مردم باشد و مدیری که درب را روی مردم ببندد و نگذارد مردم مشکلاتشان را بیان کنند مدیر اسلامی نیست.

فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد: حق مردم درماندن در مشکلات اولیه نیست و باید همه تلاش کنند تا مشکلات اولیه همچون جاده ارتباطی،آب و برق را برطرف کنیم و به مشکلات بالاتر توجه کنیم اما در کنار مشکلات باید ظرفیت ها و توانمندی را هم مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: در چاروسا امروز جاده برفکوه را داریم که در حال کار است و مطمئنا باز خواهد شد تا مردم بتوانند از آن عبور کنند، و کارهای زیرساختی خوبی انجام می‌گیرد که امیدواریم ادامه داشته باشد و پروژه هایی همچون ورزشگاه که مشکل اعتباری دارند در دستور کار است.

اتابک خواستار بیان ظرفیت ها شد و اظهار داشت: همه ما مشکلات را می دانیم و کاملا اطلاع داریم اما بیشتر به ظرفیت ها توجه شود تا شاید بتوان از ظرفیت ها بیشترین استفاده را کرد.

وی گفت: این منطقه از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که امیدواریم از این ظرفیت استفاده کنیم، مسئوول انتخاب نکردیم که فقط مشکلات را بیان کند بلکه مسئوول انتخاب کردیم تا از ظرفیت ها استفاده کنیم.

فرماندار کهگیلویه به وضعیت بازار قلعه رئیسی هم اشاره کرد و گفت: بازار چاروسا یک ظرفیت است و بسیاری از اجناس در چاروسا ارزان تر از دهدشت است کشاورزی و گردشگری و گیاهان دارویی از دیگر ظرفیت‌های این منطقه است و به جای بیان مشکلات و تخریب ها باید به بیان ظرفیت ها پرداخت.

وی  ادامه داد: جاده قلعه رئیسی به دشت آزادی اعتبار دارد و جدیدا به اعتبارات ملی متصل شد جاده قلعه رئیسی به خوزستان هم با نماینده باغملک صحبت کردیم و قول دادند که این موضوع با جدیت بیشتر پیگیری شود زیرا بازگشایی این مسیر می تواند کمک شایانی به خروج از بن بست منطقه کند و از بخشدار جدید می خواهیم به جد پیگیری کند.

اتابک ظرفیت نماینده مجلس را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: امروز از ظرفیت نماینده و نخبگان برای حل مشکلات منطقه استفاده کنید.

وی از زحمات بخشدار سابق تشکر کرد و در ادامه مردم چاروسا را مردمی مهمان نواز دانست و گفت: بخشدار جدید هم باید تمام تلاش خود را بکار ببندد در گذشته در همین منطقه کار کرده و آشنا با مشکلات است و باید همکاری و تعامل باشد تا بتوان از ظرفیت ها بهتر استفاده کرد باید احترام مردم، ریش سفیدان مسئوولان و به خصوص امام جمعه حفظ شود.

اتابک افزود: بخشدار با امام جمعه تعامل و همکاری داشته باشد چرا که اگر امام جمعه مشکلی را بیان می کند مشکلات مردم است و باید تعامل با تمامی جریانات سیاسی داشته باشد و در کنار مردم باشد و مهمتر از همه باید در شهر و منطقه حضور داشته باشد تا مشکلات مردم را بهتر لمس کند.

علی فروغی رئیس شورای شهر هم در این نشست با تقدیر از زحمات بخشدار سابق تصریح کرد: امیدواریم بخشدار جدید با تعامل و همکاری بتواند مشکلات مردم را پیگیری کند و امیدواریم جریانات سیاسی را کنار بگذارد و این منطقه جای جریانات سیاسی نباشد چرا که این منطقه ظرفیت کشمکش جریانات سیاسی را ندارد و به جای این جریانات به فکر مشکلات مردم باشید.

وی به مشکلات چاروسا اشاره و عنوان کرد: راه های روستایی، جاده برفکوه، ورزشگاه قلعه رئیسی و مشکلات شهری از جمله مشکلاتی است که امیدواریم پیگیری شود و از بخشدار جدید می خواهیم که تنها روی صندلی بخشداری ننشیند و بین مردم و به روستاها برود و مشکلات را پیگیری کند.

علی محمودی بخشدار سابق چاروسا هم در این نشست با تقدیر از همه کسانی که در گذشته در چاروسا و در استان و شهرستان همکاری داشتند خاطرنشان کرد:  خدمت به مردم را افتخار بدانیم و در هر جای این نظام که خدمت کنیم باید افتخار کنیم و در این مدت تمام تلاش را به کار بستم تا بتوانم خدمتگذار خوبی باشم.

محمودی با بیان اینکه در تمام دوران بخشداری تلاش کردم تا قانون و قانون مداری را اولویت قرار دهم ادامه داد: تعامل خوبی با مردم و ریش سفیدان داشتم و با همین تعامل انتخابات سال گذشته را برگزار کردیم و با همین تعامل سیل سال گذشته، آتش سوزی ها و بسیاری مخاطرات طبیعی را پشت سر گذاشتیم.

وی تحریم و شرایط اقتصادی را یکی از معضلات دانست و گفت: گازرسانی یکی از موفقترین پروژه ها در این دولت بود که می‌توانست در گذشته صورت گیرد و در این مدت تلاش کردیم تا مشکل گاز حل شود.

بخشدار سابق ادامه داد: حل معارضات مشکلات مردم، راه اندازی دکل های مخابرات و بالابردن پهنای باند و در این مدت بیش از 4 دکل نصب شد که یک دکل دیگر هم تا پایان ماه نصب می شود، روکش جاده ارتباطی قلعه رئیسی تا قلعه دختر، اجرای طرح هادی در روستاها و آموزش برای دهیاران و راه اندازی کمیته انطباق در روستاها، بیش از 15 روستای فاقد دهیاری ساماندهی شدند و بین روستاها اعتبارات اختصاص دادند و جدول گذاری از جمله عملکرد 30 ماهه در بخشداری چاروسا بود.

وی تصریح کرد: راه اندازی تعاون عشایری، احداث خوابگاه شبانه روزی دخترانه، تجهیز خانه بهداشت های بخش، تعویض خطوط برق، احداث پارک روستایی الگن و کمردوغ، تعویض خطوط آب فاضلاب قلعه رئیسی از دیگر عملکرد 30 ماهه در بخشداری چاروسا بود.

سید شرمت الله داربام بخشدار جدید چاروسا هم در این نشست ضمن تقدیر از همه کسانی که در این مراسم شرکت کردند از اعتماد استاندار، معاون سیاسی و فرماندار شهرستان کهگیلویه تشکر کرد و از همه مسئولین اداری امام جمعه و بخشداران دیشموک و سوق تشکر کرد و یادآور شد: فردی هستم که در گذشته در این بخشداری کار کردم و تمامی مشکلات و ظرفیت های این بخش را اطلاع دارم چون کارمند بخشداری بودم و امیدوارم با تعامل بتوانیم روزهای خوبی را شاهد باشیم.

بخشدار چاروسا با بیان اینکه بعد از 15 سال مجدد به محل کاری اولم رسیدم و امیدوارم با توجه به شناختی که دارم بتوانم حلال مشکلات باشم و در ادامه خود را اهل سیاسی بازی ندانست و تاکید کرد: اهل سیاسی بازی نیستم اما اصلاح طلبم و به اصلاح طلبی افتخار می کنم چرا که اگر جریان سیاسی نبود امروز اینجا نبودم و امیدواریم با تعاملی که با امام جمعه و مسئولین و مردم خواهیم داشت مشکلات این بخش و مردم را پیگیری کنیم.

در پایان این نشست از زحمات 30 ماهه علی محمودی بخشدار سابق تقدیر و سیدشرمت الله داربام به عنوان بخشدار جدید منصوب شد./ فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پیاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
اونجاش که میگه اهل سیاسی بازی نیست!!! اما به خاطر اصلاحات بخشدار شده جالبه. از همین الان حرفش یکی نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار