معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: عرضه داروی رمدسیویر برای درمان بیماران کرونایی با توجه به شرایط ویژه ناشی از افزایش تقاضا در کل کشور، محدودیت موجود و عدم امکان تامین توسط بیمارستان ها، بصورت متمرکز توزیع می شود.
کد خبر: ۹۱۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 11 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر مهتاب شاهماری  اظهار داشت: این روند ادامه دارد و به دنبال روشی مناسب تر هستیم اما تا وضعیت توزیع کشوری بصورت روزانه و به سختی انجام شود و کمبود وجود داشته باشد عرضه متمرکز ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد: داروی رمدسیویر اکنون تنها داروی ضدویروسی است که سازمان غذا و دارو آمریکا برای درمان بیماران کرونایی تایید کرده است.

وی افزود: فعلا در دنیا همین یک دارو برای بیماران مبتلا به کرونا تایید شده است و بدلیل افزایش مصرف این دارو به تبع افزایش متقاضیان، میزان تقاضا از عرضه جلوتر زده و در کشور ما هم کمبود وجود دارد.

وی با اشاره به انتقادها از توزیع دارو در فضای باز معاونت غذا و داروی ایلام، افزود: هر جا اسم بیماران کرونایی به میان می آید ترس و دلهره انتقال بیماری وجود دارد، اما جایی مناسب تر از فضای باز معاونت در دانشگاه وجود ندارد و چنانچه سایر سازمان ها فضایی مناسب در دسترس دارند به عنوان محل عرضه در اختیار معاونت غذا و دارو قرار داده شود.

دکتر شاهماری یادآور شد: بدلیل پر شدن فضای بیمارستان ها و نبود ظرفیت، در هر مکانی که خدماتی به بیماران کرونایی ارائه شود سبب اعتراض ساکنان آن منطقه می شود کما اینکه این مشکل در مراکز نمونه گیری هم وجود داشته است اما چنین تفکری صحیح نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: ناقلان کرونا در همه جا وجود دارند اما با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید فرهنگ زندگی در زمان پاندمی را بیاموزیم و آنها را انجام دهیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار