فدراسیون کشتی در چند روز گذشته برای دریافت کاپ سومی تیم ایران در رقابت‌های کشتی آزاد سال ۲۰۱۹ قهرمانی جهان در قزاقستان از اتحادیه جهانی کشتی پیگیر شد.
کد خبر: ۹۱۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 11 November 2020

اوایل اسفند سال ۹۸ سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی از دوپینگ برخی کشتی‌گیران در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان خبر داد. ۲ ورزشکار از ازبکستان و سوریه در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد دوپینگ کرده بودند به همین دلیل «یدالله محبی» که ابتدا در رده هشتم مسابقات قرار گرفته بود، با ۲ پله صعود به رتبه ششم رسید.

قرار گرفتن محبی در رده ششم باعث شد که هم ایران به سهمیه المپیک در این وزن برسد و هم با کسب ۳ امتیاز دیگر، به جای آمریکا در مکان سوم رده‌بندی تیمی نیز قرار بگیرد. همچنین در وزن ۷۴ کیلوگرم مسابقات نیز آزمایش دوپینگ خادجیف از فرانسه مثبت اعلام شده و به جای وی کشتی‌گیر لهستانی سهمیه المپیک را به دست آورد.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک روزهای ۲۸ تا ۳۱ شهریور سال ۹۸ در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با یک مدال طلای «حسن یزدانی» در وزن ۸۶ کیلوگرم، یک مدال نقره «علیرضا کریمی» در وزن ۹۲ کیلوگرم و ۲ مدال برنز «بهنام احسان‌پور» و «یونس امامی» در وزن‌های ۶۱ و ۷۰ کیلوگرم و تنها با یک امتیاز اختلاف با تیم سوم، با ۹۳ امتیاز به عنوان چهارمی رسیده بود.

به این ترتیب تیم ملی ایران با کسب ۹۶ امتیاز بعد از روسیه ۱۹۰ امتیازی و قزاقستان ۱۰۳ امتیازی به جای آمریکا عنوان سوم را کسب کرد.

برهمین اساس فدراسیون کشتی دوباره در نامه‌ای به اتحادیه جهانی کشتی پیگیر چگونگی دریافت کاپ سومی تیم ایران شد که اتحادیه جهانی اعلام کرد که در اولین مسابقاتی که تیم‌های ایران و آمریکا شرکت داشته باشند از مسوولان کشتی آمریکا می‌خواهد تا کاپ سومی را برای اهداء به تیم ایران همراه خود بیاورند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در جایگاه‌های نهم و ششم قرار گرفته بود که در سال ۲۰۱۹ توانست کاپ سومی رقابت‌های جهان را از آن خود کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار