بایدن با کسب ۱۱ رای الکترال پیروزی در ایالت جمهوری خواه آریزونا را از آن خود کرد.
کد خبر: ۹۱۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ 13 November 2020

به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرگزاری سی بی اس، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا با کسب ۱۱ رای الکترال، پیروزی در ایالت جمهوری خواه آریزونا را به نفع خود رقم زد.

بر این اساس، آرای الکترال ایالت آریزونا که یک ایالت حامی حزب جمهوری خواه آمریکاست ۱۱ رای است که بایدن آن را به دست آورد.

نظرسنجی‌های انتخاباتی نشان می‌دهد که بایدن بر روی پیروزی در این ایالت چندان حساب نکرده بود. جالب آنکه ترامپ نیز در سال ۲۰۱۶ با کمی بیش از ۳ درصد در آریزونا پیروز شد.

پیش از این شبکه سی ان ان نیز گزارش داد بیش از نیمی از شهرستان‌ها در ایالت آریزونا بازرسی‌های پس از انتخابات را انجام داده اند و هیچ‌گونه اختلاف یا مسائل جزئی که بر نتیجه تأثیر بگذارد را مشاهده نکرده اند. به همین منظور آرای الکترال را به بایدن داده اند.

آخرین باری که آریزونا در انتخابات ریاست جمهوری به دموکرات‌ها رأی داد سال ۱۹۹۶ بود که به پیروزی مجدد بیل کلینتون منجر شد.

ایالت آریزونا به دلیل حضور سناتور‌های جمهوری خواه مانند «بری گلد واتر» و «جان مک کین» از دهه ۱۹۵۰ کاملا حامی حزب جمهوری خواه بوده است.

قرار است ایالت‌های جورجیا در ۲۰ نوامبر، میشیگان در ۲۳ نوامبر، پنسیلوانیا در ۲۳ نوامبر، نوادا در ۲۴ نوامبر، آریزونا در ۳۰ نوامبر و ویسکانسین در اول دسامبر نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار