مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از کاهش ۸۰ درصدی درآمد موزه‌ها و اماکن تاریخی کرمانشاه پس از شیوع بیماری کرونا خبرداد.
کد خبر: ۹۱۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 13 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا امید قادری بااشاره به وضعیت این روز‌های موزه‌ها و اماکن تاریخی استان، اظهارکرد: از حدود یک هفته پیش و به دنبال دستورالعمل ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا موزه‌های سربسته استان را تعطیل کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: البته موزه‌هایی همچون مجموعه تاریخی تاق بستان، مجموعه جهانی بیستون و معبد آناهیتا که دارای محوطه‌های باز هستند هم اکنون فعالند، اما فضا‌های مسقف آن‌ها تعطیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بااشاره به کاهش شدید تعداد بازدیدکنندگان اماکن تاریخی استان پس از شیوع بیماری کرونا، اعلام کرد: تا پیش از شیوع این بیماری روزانه حدود ۳۰۰ نفر از مجموعه تاریخی تاق بستان بازدید داشتند، اما این تعداد بازدیدکننده اکنون به میانگین ۴۰ نفر در روز رسیده است.

وی با بابیان اینکه چنین شرایطی در سایر اماکن تاریخی و موزه‌های استان هم حاکم شده، اضافه کرد: همچنین درآمدی که از طریق بلیط فروشی در این اماکن تاریخی داشتیم نیز کاهشی تا حدود ۸۰ درصد داشته است.

قادری افزود: در هرکدام از مجموعه‌های تاریخی بزرگ استان تعدادی فضای سربسته و غرفه داشتیم که هرساله از آن‌ها هم درآمدزایی می‌شد که اکنون دیگر این درآمد‌ها را هم نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه بخشی از درآمد‌های موزه‌ها و اماکن تاریخی صرف نگهداری خود این اماکن می‌شود، اعلام کرد: با توجه به کاهش شدید این درآمدها، درشرایط فعلی در بحث نگهداری و تجهیز موزه‌ها و اماکن تاریخی استان باید از محل اعتبارات دیگری که داریم برای آن‌ها هزینه کنیم.

وی در ادامه از همکاری با چند دستگاه اجرایی استان برای راه اندازی موزه‌های جدید خبرداد و گفت: موزه پهلوانی، موزه عروسک ملل و موزه آب با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و شرکت آب منطقه در کرمانشاه راه اندازی می‌شود.

قادری اضافه کرد: اقدامات لازم برای راه اندازی این موزه‌ها را خود دستگاه‌های متولی انجام خواهند داد و میراث فرهنگی استان مجوز مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار