مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین گفت: ۲۰۰ طلبه جهادی در قالب قرارگاه جهادی شهدای روحانیت استان برای مقابله با کرونا وارد عمل شده‌اند.
کد خبر: ۹۱۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 14 November 2020

حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از سخنان مقام معظم رهبری در زمینه ادامه فعالیت‌های جهادی گروه‌های مردمی و فرهنگی، قرارگاه جهادی شهدای روحانیت استان قزوین یکبار دیگر در زمینه مقابله با کرونا فعالیت‌های خود را آغاز کرد.
وی افزود: نزدیک به یک ماه اخیر، فراخوان‌های لازم صورت گرفته و براساس ظرفیت موجود در حوزه علمیه، اقدامات مختلف فرهنگی و خدماتی در استان و سایر استان‌ها آغاز شده است.
این مسوول گفت: بیش از ۱۴۰ نفر از طلاب جهادی استان در بیمارستان‌ها و آرامستان‌های سراسر استان به ویژه در ۲ شهر قزوین و تاکستان در حال فعالیت هستند و خدمات مختلفی را ارایه می‌دهند.


سبحانی نیا با اشاره به اینکه تغسیل و تکفین دو وظیفه مهم طلاب جهادی در آرامستان‌ها است، اضافه کرد: علاوه بر آرامستان‌ها طلاب جهادی فعالیت‌هایی مانند مشاوره، همراهی بیمار، دلجویی بیماران و کمک رسانی پرستاران و پزشکان را در بیمارستان‌های کرونایی استان قزوین انجام می‌دهند.
وی اظهار داشت: ۶۰ طلبه جهادی استان در ادامه فعالیت‌های جهادی در قالب گروه‌های مختلف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای حمایت از تولید داخلی و حمایت از کشاورزان تربت حیدریه به این شهرستان سفر کرده و خدمات جهادی مختلفی را برای کمک به زعفران کاران انجام داده‌اند.
این مسوول افزود: قرارگاه جهادی شهدای روحانیت استان قزوین علاوه بر این اقدامات، فعالیت‌های مختلفی را هم در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی انجام می‌دهد.
سبحانی نیا گفت: حوزه علمیه استان قزوین در حال حاضر به دنبال استمرار و توسعه فعالیت‌های جهادی است تا با استفاده از ظرفیت طلاب جهادی و همکاری مردم و مسوولان گام‌های بلندی را برای نابودی بیماری کرونا در سطح جامعه بردارد.
در حال حاضر بیش از یک هزار طلبه در استان قزوین تحصیل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار