استاندار قم از احداث آسایشگاه ویژه جانبازان و مراکز اقامتی برای خانواده‌های شهدا و جانبازان در قم خبر داد و گفت: امیدواریم این مهم در سفرهای بعدی معاون رئیس جمهور فراهم شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 18 November 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، توفیق خدمت‌گذاری به خانواده‌های شهدا و جانبازان را یک نعمت بزرگ دانست و اظهار داشت: امروز توفیق پیدا کردیم در راستای برنامه‌هایی که بنیاد شهید به منظور تأمین مسکن خانواده‌های جانبازان و ایثارگران دارد تفاهم‌نامه‌ای را به امضا برسانیم.

استاندار قم افزود: همچنین امروز امضای یک سند تفاهم در زمینه اشتغال کارآفرینان داشتیم که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت پذیرفت.

وی به ثمر رسیدن این تفاهم‌نامه را ادای دینی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران دانست و تاکید کرد: خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان کمترین کاری است که می‌توان انجام داد و بسیار ناچیز است.

سرمست بیان کرد: همچنین علاوه بر این دو تفاهم‌نامه، به منظور احداث آسایشگاه جانبازان و همین طور احداث مراکز اقامتی برای خانواده‌های شهدا و جانبازان عزیز وارد تبادل نظر شده‌ایم و امیدواریم که این مهم در سفرهای بعدی فراهم شود.

استاندار قم تاکید کرد: انجام این مهم یکی از دغدغه‌هایی است که خانواده‌های شهدا و جانبازان است که امید دارند انجام شود، مسئولان نیز باید برای آسایش آن‌ها کاری کنند تا شاید بتوان قطره‌ای از جان‌فشانی‌ها و ایثار این عزیزان را جبران کنیم.

 وی ابراز کرد: ساخت آسایشگاه ویژه جانبازان و همین طور احداث مراکز اقامتی برای خانواده‌های شهدا و جانبازان عزیز، یک حرکت جهادی بوده که بنیاد شهید و امور ایثارگران شروع کرده است، دولت نیز در این شرایط سخت اقتصادی و تحریم همواره از هیچ تلاشی دریغ نکرده و همواره پشتیبان و حمایت این خانواده‌ها بوده است.

سرمست در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان نیز به نوبه خود در پی آن هستند که در عمل پای‌کار باشند و  باید آنچه در توان داریم پای‌کار بیاوریم تا شاید بتوان ذره‌ای از زحمات این عزیزان را جبران کرد.

تفاهم‌نامه تأمین 3550 مسکن و 700 اشتغال ایثارگران در قم منعقد شد

تفاهم‌نامه مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور تأمین 3 هزار و 550 مسکن و 700 اشتغال ایثارگران در قم منعقد شد.

بهرام سرمست در این جلسه اظهار داشت: خدمت گذاری در شهر کریمه اهل بیت(س) به‌ویژه در شرایط سخت اقتصادی کشور و شیوع بیماری کرونا افتخار بزرگی است.

وی بیان کرد: هر چه قدر برای این مردم که ولی نعمت ما هستند تلاش کنیم باز هم کم است و امیدواریم خدمتگزار صادق برای مردم این خطه مقدس باشیم.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بیان کرد: در این تفاهم‌نامه برای 3 هزار و 550 ایثارگر زمین در تولید مسکن فراهم می‌شود در حالی که از سال 84 تنها برای هزار و 132 نفر از ایثارگران مسکن تأمین‌شده بود و از سال 86 نیز اقدامی صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: با انعقاد این قرار داد و با همراهی مسکن و شهرسازی و استانداری رشد 3 برابری در تامین مسکن جامعه هدف ایثارگران در قم اتفاق می‌افتد؛ همچنین رشد سه برابری در تأمین اشتغال یکی از دستاوردهای این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم عنوان کرد: اقدامات خوبی در سال‌های اخیر انجام‌شده است که پرداخت معوقات ایثارگران و همسان‌سازی حقوق و مطالبات دانشگاه‌ها و به‌روزرسانی بدهی بیمه‌ها از جمله خدمات ارزشمندی به شمار می‌رود.

 هنرمند بیان کرد: از جمله خدمات در دوران کرونا نیز اهدای بسته‌های بهداشتی و درمانی برای ایثارگران بود که تلاش شد برنامه‌ها و خدمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار