مدیرکل انتقال خون استان ایلام؛
مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز داریم و اهداکنندگان خون قبل از حضور در سامانه www.nobatdehi.ibto.ir ثبت نام و نسبت به دریافت نوبت اینترنتی جهت اهدای خون اقدام کنند.
کد خبر: ۹۱۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 19 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مهدی اکبری‌دهبالایی افزود: با توجه به اعمال محدودیت‌ها و روزهای سختی که به دلیل شیوع کرونا در پیش رو است از مردم درخواست داریم که به موضوع اهدا خون به عنوان یک ضرورت توجه داشته باشند تا برای آینده ذخیره خون قابل قبولی داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: نوبت دهی اینترنتی با هدف مدیریت بهینه حضور داوطلبان اهدای خون در مراکز اهدای خون فراهم شده است و افرادی که با نوبت اینترنتی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند، بدون نوبت و معطلی پذیرش می‌شوند از مردم درخواست داریم حتما قبل از حضور در مراکز انتقال خون در سامانه www.nobatdehi.ibto.ir  ثبت نام و دریافت نوبت اینترنتی جهت اهدای خون اقدام کنند. 

وی ادامه داد: به دلیل تأثیر شیوع کرونا آمار مراجعات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کم‌تر شده است اما با همراهی مردم نوعدوست ایلام توانسته‌ایم که پاسخگوی مراکز درمانی استان باشیم و مقدار ذخیره خون در استان بالاتر از 7 روز است.

اکبری‌دهبالایی با اشاره به نگرانی‌های مردم در مورد آلودگی به کرونا در مراکز انتقال خون گفت: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در سازمان انتقال خون با نظارت کامل رعایت می‌شود و کرونا نیز از طریق خون منتقل نمی‌شود.

وی افزود: یک باور اشتباهی وجود دارد این است که اهدا خون سبب تضعیف سیستم ایمنی می‌شود که فاقد مستندات علمی است و اهدا خون به دلیل نجات جان همنوعان از لحاظ روحی و روانی شادی و رضایت را نیز به دنبال دارد.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان ایلام در مورد اهدای پلاسمای خون توسط بیماران کرونایی بهبود یافته عنوان کرد: همه کسانی که به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند بعد از ۲۸ روز از بهبودی می‌توانند با ارائه کارت ملی در مراکز انتقال خون در ایلام برای نجات هموطنان خود، پلاسما اهدا کنند.

وی ادامه داد: آقایان(بدون محدودیت) و بانوان(بدون سابقه بارداری) از سن 18 تا 60 سال با تایید کرونا مثبت( pcr، اسکن ریه و آزمایش سرولوژی) بعد از 4 هفته از بهبودی می‌توانند جهت اهدای پلاسما مراجعه کنند./ع

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار