سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: در ادامه پروژه توسعه شبکه های روستایی در یک ماه آینده ۵۰ روستا در استان قزوین از نسل ۲ به نسل ۳ اینترنت ارتقا پیدا خواهند کرد.
کد خبر: ۹۱۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 22 November 2020

مرتضی شهامی، سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، اظهار داشت : در سطح استان قزوین ۲۵۰ روستا به اینترنت دسترسی ندارند، جمعیت این روستاها ۳ درصد جمعیت کل استان است.

وی افزود : ۹۷درصد جمعیت استان، تحت پوشش اینترنت قرار دارند، که بین استان های دیگر رتبه ۱۱ متعلق به استان قزوین است و جز استان ها با دسترسی خوب محسوب می شود. 

وی ادامه داد: توسعه شبکه با تحریم های موجود و هزینه هایی که با افزایش قیمت دلار به وجود آمده است کار اپراتورها و شرکت ها را سخت تر کرده است  با این وجود در توسعه شبکه توقف نداشته ایم. 

شهامی گفت: در هفته گذشته ۱۰ روستا، که شامل ۳روستا در آوج، ۳روستا در الموت، ۳ روستا در طارم و یک روستا در آبیک بود به اینترنت متصل شدند.

وی ادامه داد: در ادامه پروژه توسعه شبکه های روستایی در یک ماه آینده ۵۰ روستا در استان قزوین از نسل ۲ به نسل ۳ اینترنت ارتقا پیدا خواهند کرد. 

وی افزود: توسعه های شبکه اینترنتی از طریق درآمدهای اپراتورها انجام می گیرد با این وجود در دو سال اخیر  افزایش تعرفه ها در اپراتورها وجود نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار