مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان قزوین با اشاره به فرارسیدن فصل سرما، گفت: هیچ مشکلی در تامین سوخت مورد نیاز روستاییان استان که از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند نیستند، وجود ندارد.
کد خبر: ۹۱۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 23 November 2020

لطف‌الله مسعودی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، قزوین را یکی از استان‌های کوهستانی کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از نیمی از روستاهای استان در مناطق کوهستانی از جمله رودبار الموت شرقی و غربی، طارم سفلی، کوهین و آوج قرار دارند لذا توجه ویژه در امر خدمات رسانی، به خصوص تامین سوخت مورد نیاز روستاییان از اولویت‌های مهم و همه ساله این شرکت قرار دارد.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته و با حضور در بخش رودبار الموت شرقی، هماهنگی‌های لازم با بخشداری، تعاونی روستایی و نمایندگان شرکت نفت منطقه جهت رفع برخی موانع در امر توزیع نفت سفید، گاز مایع و مشکلات جایگاه‌های سوخت منطقه به عمل آمد.

این مسوول با بیان اینکه در سفر به بخش رودبار الموت غربی و با حضور بخشدار، اعضای شورای شهر رازمیان، سازمان تعاون روستایی و جمعی از معتمدان محل نیز جلسه ویژه‌ای برای حل و فصل مشکلات برگزار شد، اضافه کرد: اگرچه امسال میزان توزیع نفت سفید این بخش بیش از سال‌های گذشته بوده اما در برخی نقاط آن مشکلاتی وجود داشت که با برقراری ارتباط بیشتر همکاران این شرکت با مسوولان محلی، امسال نیز ارسال بی وقفه سوخت به این منطقه صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان قزوین با اشاره به اینکه در روزهای آینده نیز مشکلات مناطق طارم سفلی و آوج مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت: افزود: البته با برنامه ریزی‌های به عمل آمده سعی خواهیم کرد تا کار ذخیره سازی سوخت روستاهای استان در سال‌های آینده و در فصل تابستان توسط ۱۹۰ عامل فروش این شرکت به شکل مطلوب‌تری صورت بگیرد.  

سهمیه سوخت براساس تعداد خانوارها تخصیص داده می‌شود

مسعودی با اشاره به اینکه سهمیه نفت سفید روستاییان در فصل پاییز براساس تعداد خانوارها تخصیص داده می‌شود، تصریح کرد، براین اساس برای خانوارهای یک تا ۲ نفره ۴۰۰ لیتر، سه تا چهار نفره ۵۰۰ لیتر و برای خانوارهای پنج نفر به بالا نیز ۶۰۰ لیتر سوخت برای فصل پاییز در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، در حال حاضر و براساس آمارهای موجود، ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی استان قزوین از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند نبود و باید سوخت مورد نیاز آنها، یعنی نفت سفید و گاز مایع در همه فصول سال ارسال گردد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از ناوگان حمل و نقل از بدنه شرکت نفت استان که به لحاظ بروز مسایل و مشکلات ناشی از تورم در تهیه قطعات، روغن و لاستیک برای آنان ایجاد شده بود، خارج شدند و برایشان مقرون به صرفه نبود که سوخت را به مناطق صعب العبور ارسال کنند، افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته با یکی از شرکت‌های حمل و نقل قرار شد تا هفته آینده سه دستگاه نفتکش ۶ چرخ تهیه و در اختیار ما قرار داده شود که در آن صورت مشکلی در زمینه ارسال سوخت به مناطق مختلف نخواهیم داشت.

مصرف نفت سفید در روستاهای قزوین ۵.۸ درصد کاهش یافته است

مسعودی یادآور شد: با توجه به شرایط موجود کشور جهت بهره‌مند شدن خانواده‌ها از نعمت گاز طبیعی، مصرف سوخت نفت سفید در روستاهای استان قزوین با انجام عملیات گازکشی، به میزان ۵.۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در هشت ما نخست امسال هفت میلیون و ۵۴ هزار لیتر نفت سفید به روستاهای استان ارسال شده که این میزان در سال گذشته هفت میلیون و ۴۸۷ هزار و ۸۰۰ لیتر بوده است.

استان قزوین دارای ۲۸ شهر و ۸۴۱ روستا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار