رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند :تکذیب طرح فراخوان استیضاح رئیس جمهور در قم / واکنش نعمت احمدی به مقایسه میرحسین موسوی و ترامپ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ 24 November 2020

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رویکرد دولت شکایت از نمایندگان نیست


حسینعلی امیری معاون پارلمانى رييس جمهوری گفت: در واکنش به توییت نماینده مجلس یازدهم که مدعی شده بود حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری از وی شکایت کرده است. در اینکه دکتر روحانی شخصا شکایتی را از نمایندگان مطرح نکرده تردیدی ندارم، احتمال می‌دهم به جهت جنبه عمومی، خود مدعی العموم راسا ورود کرده باشد. رویکرد دولت شکایت از نمایندگان نیست و این خبری که سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران اعلام کرده احتمال می‌دهم به جهت جنبه عمومی، خود مدعی العموم راسا ورود کرده باشد. به موجب قانون مجازات اسلامی اهانت به تعدادی از مقامات دولتی از جمله ریاست جمهوری جرم محسوب می‌شود بنابراین به احتمال قوی از این باب مدعی‌العموم ورود کرده باشد./پاد

اجبار دختر ۳ ساله به مصرف مخدر و مشروبات الکلی


رئیس پلیس فتا تهران بزرگ: عامل وادار کردن دختر سه ساله به استعمال موادمخدر و نوشیدن مشروبات الکلی که فیلم این اقدام را در فضای مجازی منتشر کرده بود، بازداشت شد. متهم هیچ نسبتی با والدین این دختربچه ندارد و از اختلاف بین پدر و مادر این کودک سوءاستفاده کرده و در زمان غفلت آنها این دختربچه را به مصرف دخانیات و مشروبات الکلی مجبور و با فیلمبرداری از وی، فیلم ضبط شده را در فضای مجازی منتشر کرده است./تسنيم

افزایش بیش از ۱۰ درصدی بلیت هواپیما تخلف است


ابولقاسم جلالی، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری:آخرین افزایش قیمت بلیت هواپیما مربوط به اردیبهشت ماه سال ۹۹ بوده است که پس از بررسی صورت‌های مالی و هزینه تمامی شرکت‌ها در نتیجه دستور افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت را در اواسط آبان ماه صادر کردیم. شرکت‌های هواپیمایی با توجه به شرایطی که ایجاد شده و همچنین با توجه به فاصله گذاری‌های اجتماعی که صورت گرفته است، مجبور به کاهش ظرفیت پروازی خود شده‌اند.سازمان هواپیمایی کشور به ایرلاین‌ها فشار آورده که کلاس‌های نرخی را تغییر ندهند و نظارت‌های جدی بر تمامی ایرلاین‌ها مبنی بر رعایت این افزایش ۱۰ درصدی وجود دارد. با فراهم شدن زیر ساخت‌ها و همکاری ایرلاین‌ها و تکمیل شدن اطلاعات، اجازه ورود مسافران کرونایی به ناوگان هوایی تا ۱۴ روز وجود ندارد و روز گذشته هم بازدیدی از این روند صورت گرفت و بر این اساس برای هیچ مسافری که تست pcr او مثبت شده باشد بلیت صادر نمی‌شود./باشگاه خبرنگاران

طرح دوفوریتی مجلس برای خروج از پروتکل الحاقی؛ هیاهو برای هیچ


مجلس تاکنون اقدام به تهیه دو طرح برای مقابله با خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌ها کرده که البته هنوز هیچ‌کدام به خروجی نرسیده است.تیرماه طرح توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی به ان‌پی‌تی را با سروصدای زیاد تهیه کرد و حتی نوید تصویبش را داد. نزدیک به چهار ماه بعد اما نه‌تنها خبری از نتیجه آن طرح نشد، بلکه یک طرح دیگر به نام «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را در دستور کار خود قرار داد و با یک‌ فوریت تصویب کرد. اما هنوز خبری از نتیجه این طرح یک‌فوریتی هم نیست و مشخص نیست کمیسیون مربوطه چه زمانی آن را به صحن ارجاع خواهد داد./شرق

سلحشوری: قالیباف به آریزونا می گوید «آرزو اینا»، اما چندبار تمسخر شد؟
نماینده سابق تهران گفت: اولین چیزی که در مورد زنان مطرح می‌شود این است که آیا آن‌ها می‌توانند یا توانمند هستند؟ پرسش اینجاست چند بار چنین سوالاتی را در مورد مردان می‌پرسیم؟ در حوزه توانمندسازی سیاسی زنان، باید توجه داشت که نیاز به حمایت اجتماعی است و در عرصه سیاسی این حمایت را احزاب باید از آن‌ها داشته باشند. کارگزاران افرادی را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرده که از مجموع آن افراد تنها دو نفر زن هستند. چرا خانم فائزه هاشمی که زن توانمندی است را معرفی نکردند؟ زنان نیاز به حمایت احزاب و خانواده‌ خود دارند؛ چراکه زنان را در حوزه سیاسی به شدت آسیب‌پذیرتر کرده‌اند. جالب اینجاست که زنان را به شدت مورد تمسخر قرار می‌دهند درحالی که کسانی چون آقای قالیباف واژه‌های اشتباهی چون «آریزونا» را می‌گوید «آرزو اینا»، اما چند بار مورد تمسخر قرار گرفت؟/روزنامه صبح امروز

افشاگری یک تحلیلگر اسرائیلی از سفر نتانیاهو به عربستان


ایهود یعاری، تحلیلگر امور خاورمیانه رژیم صهیونیستی:روابط میان اسرائیل و عربستان از دهه‌های هشتاد قرن گذشته مستحکم شده است. برای عربستانی‌ها جای خرسندی داشت که امارات مسیر را برای عادی‌سازی هموار کرد و بعد به بحرین و سودان اجازه داد در این مسیر حرکت کنند. عربستانی‌ها امید زیادی دارند که عمان و مراکش نیز به آن‌ها بپیوندند. تعدادی از شاهزادگان سعودی کاخ‌هایی در شهرهای مراکش دارند./ایسننا

حاکمیت باید به مردم اجازه اعتراضات مسالمت‌آمیز بدهد


«حسین میر محمد صادقی» حقوقدان و معاون سابق قوانین مجلس به خبرآنلاین گفت:چندان مهم نیست که مکان خاص و از قبل تعیین شده‌ای برای اعتراضات باشد یا در مکانی غیر از جای مشخص شده تجمع برگزار شود. در واقع نباید منعی وجود داشته باشد.حاکمیت باید بیاموزد و بپذیرد که به مردم اجازه اعتراضات مسالمت آمیز داده شود والا ممکن است منجر به یک سری اعمالی شود که خلاف امنیت ملی است. اینکه مکانی باشد که افراد در آنجا بتوانند اعتراضشان را بکنند، به باور من کار خوبی است اما اینکه در هیچ شرایطی و در هیچ مکانی چنین مجوزی داده نشود، شاید خیلی درست نباشد. اینکه مردم حرفشان را بزنند و خودشان را تخلیه کنند به نفع حاکمیت هم است. دو سیستم می توان اجرا کرد؛ یکی آنکه در مکان خاصی هر گروهی بروند و تظاهراتشان را بکنند. در روش دوم تظاهر کنندگان از پیش مسیر و مکان تظاهرات خود را اعلام کنند و مرجع صدور مجوز بررسی‌های لازم را از انجام دهد.اینکه اجازه تجمعات در هیچ جایی داده نشود، قانع کننده نیست، اعتراض مسالمت آمیز با تخریب و خرابکاری متفاوت است.

تجربه تلخی از ورود نظامیان به دولتهای نهم و دهم داریم


مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نظامیان به دلیل روحیه خاصی که همراه با ویژگی‌های مختص به محیط‌های نظامی است، بطور طبیعی و عادی به کرسی ریاست جمهوری تکیه نمی‌زنند و در اختیار گرفتن حاکمیت هیچ کشوری توسط آنها روا دانسته نمی‌شود. تجربه تلخی هم از ورود نظامیان به رده‌های مدیریت ارشد سیاسی از قبیل وزارت در دولت‌های نهم و دهم در حافظه مردم کشورمان وجود دارد که آنهم دلیل روشن دیگری برای مخالفت با ورود نظامیان به عرصه سیاست است. نظامیان را چه شده است که می‌خواهند خدمت به امنیت وطن را رها کنند و وارد سیاست شوند؟ شما نظامیان چون خوب هستید در جایگاه خودتان بمانید.

چینی‌ها به دولت روحانی اعتماد کافی ندارند

سفیر سابق ایران در افغانستان در پاسخ به پرسشی درمورد برخی اظهارات درمورد عدم اعتماد دولت چین به دولت روحانی گفت: چنین گزاره‌ای درست است. ما هم از واکنش‌هایی که چینی‌ها تاکنون در بحث قرارداد 25 ساله و روابطشان با ایران داشتند به چنین موضوعی رسیدیم، وگرنه بحث قرارداد 25 ساله باید با سرعت بیشتری دنبال می‌شد.وی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران باید برای حل این مسائل باید از نسخه اخیر روزنامه کیهان تبعیت کند، گفت: اینکه ما بخواهیم منافع کشور خودمان را در عرصه جهانی به منافع چین یا کشورهای دیگری گره بزنیم، درست نیست و طرح چنین موضوعی یک بحث غیرکارشناسی است.

مالکی با بیان اینکه قرارداد 25 ساله ایران و چین می‌تواند به مراتب منفعت بیشتری در مقایسه با مذاکرات سالانه ایران با غرب داشته باشد، تصریح کرد: چین به نوعی همسایه غیرمرزی ایران محسوب می‌شود. چین امروز یک قدرت تجاری برتر در جهان است و در تاریخ نیز همواره روابط خوب و متقابل و توام با احترامی با ایران داشته است و برهمین اساس نباید از این فرصت غافل شد.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه گفت: نزدیک شدن ایران به چین باعث شده که غرب به ویژه آمریکا بسیار عصبانی شود. چراکه این ارتباط یک فرصت را هم برای تهران و هم پکن فراهم می‌کند و آمریکا در رقابتی که با چین دارد، نمی‌خواهد چنین فرصتی برای چینی‌ها فراهم شود. اینکه امروز کره جنوبی به عنوان یکی از کشورهای نزدیک به آمریکا اعلام می‌کند که درباره طلب‌های ایران حاضر به همکاری و مذاکره با تهران است، شاهد بر همین مساله است که آمریکا و متحدانش از نزدیکی ایران به چین دستپاچه شدند.

واکنش مدیر مسئول سابق کیهان به توئیت سردار محمد

مهدی نصیری، مدیر مسئول سابق کیهان به توئیت سردار سعید محمد ، رئیس قرارگاه خاتم الانبیا واکنش نشان داد.وی در این باره نوشت: ‏پس از چهل سال داریم به نقطه آغاز بر می گردیم. کی قرار است جامعه ای یکدست بسازیم و دست از دوگانگی ها برداریم؟ این که سیستم در بسیاری از ابعاد فشل باشد و همه جا نیاز به ورود یک نهاد انقلابی باشد، یعنی چه؟ جایی در این کره خاکی وجود ندارد تا حکمرانی را از او بیاموزیم؟!

استیضاح وزیر جهاد کشاورزی کلید خورد

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: بی تدبیری در وزارت جهادکشاورزی به اوج خود رسیده، از بذر گندم گرفته تا نهاده‌های دامی و بازارگاه و... دیروز استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را کلید زدیم.حجت الاسلام حسن شجاعی در پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: کشمش کشاورزان با ثمن بخس توسط دلالان خریداری می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی فقط تماشا می‌کند.‏‏‏‏‏نماینده مردم« ابهر، خرمدره و سلطانیه» در مجلس اظهارداشت: بی تدبیری در این وزارت به اوج رسیده، از بذر گندم گرفته تا نهاده‌های دامی و بازارگاه و... دیروز استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را کلید زدیم.

قالیباف از نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ منع شده است؟

فعال اصولگرا با بیان اینکه منصوبین رهبر انقلاب برای تصدی مسوولیت‌های خاص منع شده‌اند، گفت: قالیباف سمتی انتخابی دارد و فکر نمی‌کنم مشمول چنین منعی باشد مگر اینکه خود او تشخیص دهد که جایگاهش در اجرا مفیدتر است یا مجلس.حمیدرضا ترقی در پاسخ به سوالی درباره حضور برخی از چهره‌ها و مقامات در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: منصوبین از جانب رهبر انقلاب برای کسب سمت خاص منع شده‌اند. با توجه به اینکه حکم‌های مقام معظم رهبری معمولا پنج ساله و سه ساله است، شرایط اقتضا می‌کند که فرد منصوب بتواند برنامه خود را به سرانجام برساند.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره احتمال حضور محمد باقر قالیباف در انتخابات گفت: قالیباف منتخب مردم است و انتصابی از سوی رهبری در مورد ایشان صورت نگرفته است. بنابراین فکر نمی‌کنم ایشان مشمول چنین منعی باشد. مگر اینکه خود وی تشخیص دهد که جایگاهش در اجرا مفیدتراست یا مجلس.

معنای حدیث نصب شده در محل جلسه رهبر انقلاب با سران قوا

در محل نشست ویژه رهبر معظّم انقلاب با شورای عالی هماهنگی سران قوا که صبح امروز برگزار شد، حدیثی از امام علی(ع) با مضمون نفع رساندن به مؤمنین نصب شده است.در حدیث مورد نظر آمده است: «ثابروا على صلاح المؤمنین»؛ مداومت کنید بر آنچه که باعث صلاح حال مؤمنان است و به ایشان نفع رساند.

پیشنهاد سلحشوری برای کاندیداتوریِ فائزه هاشمی

پروانه سلحشوری، نماینده سابق تهران، معتقد است: اولین چیزی که در مورد زنان مطرح می‌شود این است که آیا آن‌ها می‌توانند یا توانمند هستند؟ پرسش اینجاست چند بار چنین سوالاتی را در مورد مردان می‌پرسیم؟ درواقع زنان خودشان همدیگر را زیر سؤال می‌برند.نماینده سابق تهران افزود: در حوزه توانمندسازی سیاسی زنان، باید توجه داشت که نیاز به حمایت اجتماعی است و در عرصه سیاسی این حمایت را احزاب باید از آن‌ها داشته باشند. کارگزاران افرادی را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرده که از مجموع آن افراد تنها دو نفر زن هستند. چرا خانم فائزه هاشمی که زن توانمندی است را معرفی نکردند؟ زنان نیاز به حمایت احزاب و خانواده‌ خود دارند؛ چراکه زنان را در حوزه سیاسی به شدت آسیب‌پذیرتر کرده‌اند.

کنایه ابطحی به اظهارات رئیس صدا و سیما

محمد علی ابطحی به ادعای رییس صداوسیما در مورد اینکه این سازمان در رأس اعتماد مردم قرار دارد واکنش نشان داد.سید محمد علی ابطحی در حساب توییتری خود نوشت: «اینکه آقای علی عسکری گفته اند صدا و سیما در راس اعتماد مردم است، مهم نیست. نگران اینم ایشان باور کرده باشد حرف خودش را.»گفتنی است که رئیس سازمان صداوسیما بر اساس نظرسنجی‌هایی مدعی شد که این رسانه در رأس اعتماد مردم قرار دارد. علی عسگری البته اشاره‌ای به جزئیات این نظرسنجی‌ها نکرد.

جنیدی از نماینده مجلس شکایت کرد

عضو هیأت رئیسه مجلس در پی شکایت دولت از وی خواستار این شد که دادگاه شکایت از وی برگزار شود.سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به شکایت دولت از وی گفت:‌ در ابتدای کار مجلس یازدهم در یکی از جلسات، وزیر ارتباطات در مجلس حاضر شد و گزارشی را به نمایندگان ارائه کرد. من در آن جلسه طی نطقی اعلام کردم که آقای روحانی در طول ریاست جمهوری ابتدای صنعت هسته‌ای و بعد صنعت فضایی ما را تعطیل کرده است.عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: خانم جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور با استناد به این صحبت من،‌ علیه من طرح شکایت کرده که البته بنده از این موضوع استقبال می‌کنم.دهنوی خاطرنشان کرد: همانطور که من گفتم از برگزاری جلسه چنین دادگاهی استقبال می‌کنم و باید جلسه دادگاه هم به صورت علنی برگزار شود.وی افزود: بنده به عنوان عضو کوچیکی از خانواده دانشگاهیان، نگاهم به صنعت هسته‌ای و فضایی و به طورکل به برجام نگاه سیاسی نیست بلکه یک نگاه فنی است.وی اظهار داشت: مستندات کافی برای اظهارنظرم مبنی بر تعطیلی صنعت هسته‌ای و فضایی کشور در طول ریاست جمهوری آقای روحانی دراختیار دارم در صورتی که رأی دادگاه به تبرئه بنده باشد آقای روحانی باید در همین دادگاه در قبال تعطیلی صنعت هسته‌ای و فضایی کشور پاسخگو باشد.

روحانی: شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی تاکنون ۲۲۶ طرح تصویب کرده است

رئیس جمهور در دیدار اعضای شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی با رهبر انقلاب اعلام کرد که این شورا از زمان تشکیل تاکنون ۲۲۶ طرح را در حوزه‌های کلیدی اقتصاد کشور، بررسی و تصویب کرده است.حسن روحانی روز سه شنبه در این دیدار که روسای قوای قضائیه و مقننه و دیگر اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی حضور داشتند، گفت: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف از جمله مسائل ناظر به اشتغال، اصلاح امور بانکی و بودجه، شفافیت، نظام پرداخت، سرمایه‌گذاری، فروش نفت و کنترل قیمت ارز و کالاهای اساسی مصوب شده‌اند.رییس جمهوری همچنین اظهار داشت: این طرحها در جریان ۵۰ جلسه این شورا از زمان تشکیل آن، مصوب شده‌اند.

واکنش نعمت احمدی به مقایسه میرحسین موسوی و ترامپ


نعمت احمدی در گفت‌وگو با «آزادی» به مقایسه میرحسین موسوی و ترامپ از سوی رسانه‌های اصولگرا واکنش نشان داد و با تاکید بر اینکه مقایسه برخورد ترامپ و میرحسین موسوی بعد از انتخابات یک قیاس مع الفارق است، گفت: «با یک بصیرت ساده و معمولی در سال 88 و بازشماری درصدری از صندوق‌ها می‌شد پاسخ خیلی‌ها را داد. این همان کاری است که در امریکا صورت گرفت. مثلا در جورجیا دو هزار رای که به آرای ترامپ اضافه شد و در نتیجه تاثیری نداشت.» احمدی خاطرنشان کرد: «واکاوی سال 88 در حال و هوای امروز امکان پذیر نیست. در یک شرایط مناسب تر و به دور از ترس از برخوردهایی که امثال شریعتمداری می‌کنند، میتوان بررسی کرد و گفت که مساله در آن زمان صفر و صد نبود. برخی خواهان ابطال انتخابات بودند که امکان نداشت و همان طور که رهبری گفتند، درست نیست. اما می‌شد بازشماری کرد». وی با اشاره به چارچوب‌های حقوقی در ایران و آمریکا گفت: « بالاخره یک روزی باید در قانون اساسی ما تغییری در شیوه نظارت بر انتخابات داده شود. اکنون همه سرنوشت انتخابات از باب نظارتی به نهاد شورای نگهبان سپرده شده و تصمیم قضایی هم پشت آن نیست لذا این مباحث پیش می‌آید». این وکیل پای یک دادگستری گفت: «اکثر کشورها یک دادگاه قانون اساسی دارند. یا در همین آمریکا که اکنون آقای شریعتمداری مثال زده ، دادگاه‌های هر ایالت این صلاحیت را دارند که به شکایات نامزدهای انتخاباتی رسیدگی کنند. وکلای ترامپ هم هر روز از این شکایت‌ها طرح می‌کنند. نکته قابل توجه آن است که انتخاب قضات فدرال و دیوان عالی کشور در امریکا در اختیار رئیس جمهور است. یعنی بسیاری از این قضات منتخب ترامپ و حزب جمهوری خواه هستند. همین قضات اکنون شکایات ترامپ را بررسی کرده عمدتا آن را رد می‌کنند».

خانه ای تاریخی که در اختیار مداحان قرار گرفته است


عضو شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت خانه تاریخی فخرالدوله، گفت: وضعیت این خانه تاریخی تا آنجایی که من اطلاع دارم، تغییری نکرده است. فکر می‌کنم که این خانه در دوره قبل و شهردار اسبق در اختیار خانه مداحان قرار گرفت و تاکنون نیز در این موضوع تغییری رخ نداده است. محمود میرلوحی در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره آخرین وضعیت خانه تاریخی فخرالدوله، گفت: وضعیت این خانه تاریخی تا آنجایی که من اطلاع دارم، تغییری نکرده است. فکر می‌کنم که این خانه در دوره قبل و شهردار اسبق در اختیار خانه مداحان قرار گرفت و تاکنون نیز در این موضوع تغییری رخ نداده است. این عضو شورای شهر در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود، هنوز شهروندان امکان بازدید از این خانه تاریخی را نداشته و قرار بود که راهکاری برای این موضوع سنجیده شود، گفت: این خانه تاریخی جز املاک شهرداری محسوب می‌شود و مسئولان این نهاد از جمله آقای یگانه باید درباره این موضوع پاسخگو باشند که چه برنامه‌ای برای این خانه تاریخی دارند. وی ادامه داد: امروز قریب به 200 خانه تاریخی جز دارایی‌های شهرداری تهران است که در آنها طرح‌ها و برنامه‌هایی نیز دنبال شده است. برخی از این خانه‌های تاریخی موزه شدند و برخی نیز در اختیار سمن‌ها قرار گرفته‌اند. البته همه این برنامه‌ها همان طور که اشاره کردم با نظر شهرداری تهران انجام گرفته است و شهرداری باید نسبت به وضعیت خانه‌های تاریخی و برنامه‌های مدنظر درباره آنها پاسخگو باشد.

تکذیب طرح فراخوان استیضاح رئیس جمهور در قم


حجت الاسلام والمسلمین نبوی با تکذیب انتساب فراخوان استیضاح رییس جمهور تحت عنوان قیام قم، طرح چنین مسائلی را فراهم کردن فرصت برای جریان اصلاحات ارزیابی کرد. در پی انتشار پوستر تبلیغاتی در فضای مجازی تحت عنوان «قیام قم؛ مطالبه استیضاح رئیس جمهور» و انتساب این فراخوان به حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی رییس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم توسط یک فعال رسانه ای، وی این موضوع را تکذیب کرد. رییس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه با انتقاد از دروغ گویی صورت گرفته و انتساب این مطلب به خودش، افزود: استیضاح رئیس جمهور در شرایطی که دولت با عملکرد ضعیف خود کشور را به این نقطه رسانده کار غلطی است؛ کدام انسان عاقلی در شرایط کنونی کشور با این کار موافقت می کند؟ حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: در حالی که مردم با معضلات متعددی همچون بورس، تورم و مشکلات معیشتی درگیر هستند و این مشکلات آن ها را عصبانی کرده است راه اندازی چنین فراخوانی اوضاع را بدتر می کند. وی بیان داشت: استیضاح رئیس جمهور تنها فرصتی برای اصلاح طلبان فراهم می کند تا از پاسخگویی فرار کنند و از سوی دیگر زمانی برای مطالبه گری توده انقلابی از دولت فشل اعتدالی باقی نمی ماند. رییس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم اظهار داشت: با وجود اینکه انقلابیون دغدغه مند نگران سرنوشت کشور هستند اما باید بدانند هرگونه حرکت های نسنجیده از این قبیل در واقع بازی در زمین دشمن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار