معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم ورود پلاک غیربومی به استان را از آغاز طرح مدیریت جامع تجمع ها و ترددها تقریبا نزدیک به صفر دانست.
کد خبر: ۹۱۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 25 November 2020

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان پور امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: إن شاء الله در سالروز این وفات حُزن انگیز یعنی در روز پنجشنبه ششم آذر ماه و مصادف با دهم ربیع الثانی، شاهد استقبال مجازی از 6 شهید گمنام در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی های مربوط به آغاز طرح مدیریت جامع تجمع ها و ترددها از بیست و هشتم آبان ماه در قم آغاز و تلاش شد تا اقناع سازی عمومی سرلوحه همه این فعالیت های اطلاع رسانی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم اضافه کرد: با توجه به آن که امکان تمدید این طرح متناسب با وضعیت و روند بیماری وجود دارد، بنابراین تردیدی نیست که در حوزه اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی در آغاز راه هستیم و این مسیر باید به همت اصحاب رسانه تداوم یابد.

سلیمان پور سپس به مجوزهای صادر شده برای تردّد ضروری برخی خودروها در این ایام اشاره کرد و گفت: از حدود 800 مجوز صادر شده، 50 درصد مربوط به صنایع، 15 درصد مربوط به جامعه پزشکان و کادر درمان، 10 درصد مربوط به ادارات، 10 درصد مربوط به عرصه کشاورزی و همچنین 15 درصد دیگر هم مربوط به سایر موارد لازم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه این مجوّزها فقط باید در موارد مأموریتی و  اضطراری به کار گرفته شود بیان داشت: اراده مصمّم فرماندهی انتظامی استان نشان می دهد که ممنوعیت های تردد بین شهری و همچنین تردد شبانه همچنان کنترل و نظارت می شود و در صورت نیاز، إعمال قانون نیز صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: ضروری است تا همه دستگاه ها در این شرایط کرونایی، از همه امکانات خود برای مبارزه به این بیماری همه گیر بهره گیرند و در عین حال این امکانات را در اختیار دستگاه های مسؤول مستقیم در این مبارزه نیز قرار دهند.

 سلیمان پور درباره لزوم ارائه گزارش های کرونایی از سوی دستگاه های اجرایی استان گفت: این گزارش ها باید در زمان های تعیین شده و به صورت مرتب تهیه و ارائه شود تا امکان تجمیع به موقع آن ها برای ارسال به تهران فراهم باشد.

وی با بیان این که ترددهای شبانه خودروها در قم به شکل محسوسی کاهش یافته است عنوان کرد: در عین حال که ورود پلاک غیربومی به قم تقریبا صفر گزارش شده است، در عین حال در موضوع رعایت عدم تردد شبانه خودروها نیز به آمار 100 درصد رعایت نزدیک شده ایم.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم همچنین درصد رعایت صنوف استان در اجرای طرح جامع مدیریت تجمع ها و ترددها را نیز حدود 90 درصد اعلام کرد و بر ادامه همکاری همه اصناف در رعایت محدودیت های کرونایی تأکید کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار