رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از همکاری آحاد مردم در اجرای محدودیت تردد خودرویی در شهرهای استان قدردانی کرد و گفت : بررسی نشان می‌دهد که خروج خودروها با پلاک بومی از شهرهای ساری ، بهشهر و آمل به عنوان شهرهای قرمز کرونایی استان به حداقل و حتی به صفر رسیده است.
کد خبر: ۹۱۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 26 November 2020

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از همکاری آحاد مردم در اجرای محدودیت تردد خودرویی در شهرهای استان قدردانی کرد و گفت : بررسی نشان می‌دهد که خروج خودروها با پلاک بومی از شهرهای ساری ، بهشهر و آمل به عنوان شهرهای قرمز کرونایی استان به حداقل و حتی به صفر رسیده است.

سرهنگ رحیم باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از ابتدای طرح تاکنون سرنشینان حدود هشت هزار دستگاه خودرو قصد ورود به شهرهای مختلف مازندران را داشتند که با دریافت تذکر به مبدا بازگردانده شدند ، افزود : ۶۵۰ دستگاه خودرو نیز به خاطر نقض محدودیت‌ها در شهرهای استان جریمه شده اند.

وی با اظهار این که ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان همه تدابیر را برای تردد خودرویی ضروری بین شهری در نظر گرفته است ، تاکید کرد : در ستاد حتی برای تردد شهروندانی که احضاریه دادگستری دارند و یا لزوم حضور وکلا در محل کار ، مراجعه بیماران به مراکز درمانی و یا تردد برخی از کارگران ساختمانی و کشاورزی با با خودروهای شخصی تدابیر لازم اندیشیده شده و پلیس نیز همکاری لازم را طبق ضوابط یعنی داشتن مجوز تردد که همان برچسب های تعریف شده است ، دارد و در صورت لزوم به همراه داشتن معرفی نامه هم مورد قبول قرار می گیرد.

رئیس پلیس راهور مازندران همچنین وضعیت رعایت ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ به بعد در شهرهای قرمز مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : اگر چه به دلیل کم شدن ساعت فعالیت صنوف از جمله مطب پزشکان و کلینیک ها ، ترافیک سنگین شامگاهی به قبل از اذان مغرب کشیده شده است ، اما این مشکل با رعایت مردم و بویژه پزشکان قابل حل است.

وی توضیح داد : توقع داریم پزشکان مستقر در مجتمع های پزشکی و البته با همکاری شهروندان علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی ، تردد خودرویی همزمان نداشته باشند و نیاز است تا حضور بیماران در این مجتمع ها طبق برنامه زمانبندی باشد که از سوی پزشکان برای آنها در نظر گرفته می شود و مهم تر این که توقع داریم پزشکان محترم حتما برنامه زمانبندی به بیماران بدهند و بر ضرورت رعایت برنامه هم تاکید کنند.

سرهنگ باقری روند رعایت تردد خودرویی در شهرهای مازندران را طی سه روز گذشته هر روز بهتر از روز قبل توصیف کرد و ادامه داد : به نظر می رسد همه مردم نسبت به سلامت یکدیگر احساس مسئولیت می کنند و در واقع اظهارات مردم نشان می دهد که اگر اکنون همه نسبت به اعمال این گونه محدودیت های در بازه زمانی محدود پایبند باشیم ، در آینده به نفع همه است.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها که از روز شنبه آغاز شد شامل منع تردد خودروهای غیربومی در شهرهای قرمز و ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد است. همچنین برای دو هفته فعالیت تمامی صنوف و مشاغل به استثنای سطح یک در مناطق دارای وضعیت قرمز کرونایی تعطیل است.

در صورت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای دارای وضعیت نارنجی این خودروها در هر ۲۴ ساعت ماندگاری مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و در صورت ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز در هر ۲۴ ساعت ماندگاری مبلغ یک میلیون تومان جریمه می شوند.

این طرح که به منظور جلوگیری از هه گیری ویروس کرونا در فصل سرما در نظر گرفته شد تا ۱۴ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

مازندران از استان های نخست کشور است که درگیر ویروس کرونا شد. این استان از ۳۰ بهمن سال گذشته نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد و از آن زمان تاکنون موج را پشت سر گذاشت.

در حال حاضر سه شهرستان ساری ، آمل و بهشهر در شرق مازندران وضعیت قرمز کرونایی دارند و باقی ۱۹ شهرستان نیز در شرایط نارنجی به سر می برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار