رییس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه برای مسائل غیرضروری حکم زندان داده نشود، خاطرنشان کرد: سعی شود تا از فرستادن افراد به خاطر نفقه و مهریه به زندان جلوگیری شود و به امور زندانیان توجه ویژه شود و در صورت لزوم از مجازات‌های جایگزین حبس و مجازات‌های ارفاقی استفاده گردد.
کد خبر: ۹۱۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 26 November 2020

تابناک فارس به نقل از میزان: با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مراسم تکریم و معارفه رییس جدید حوزه قضایی خنج و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گراش به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس کل دادگستری استان فارس، قائم مقام و معاونین قضایی دادگستری فارس، امام جمعه، مسئولان اجرائی و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان‌های خنج و گراش برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رییس کل دادگستری استان فارس با گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت وفات حضرت معصومه (سلام الله علیها)، از بالا رفتن سطح امنیت در استان فارس خبر داد و گفت: با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته و تعامل مناسب دادگستری و شورا‌های تامین سراسر استان در سال جاری مقوله امنیت به طور نظام‌مند دنبال گردید و امروز استان فارس از امنیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی در ادامه برحفظ امنیت اجتماعی از سوی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان تأکید کرد و گفت: شهرستان‌های حوزه‌های قضایی جنوب استان فارس از جمله خنج و گراش دارای امنیت مناسبی است و جرائم مهم، سرقت و جرائم خشن در این شهرستان‌ها کمتر مشاهده شده که حاصل تلاش و همدلی رؤسا و دادستان‌ها و شورای تأمین این شهر‌ها در راستای ارتقای امنیت مردم است.


رییس شورای قضایی استان فارس در این ارتباط ویدئو کنفرانسی در ادامه بر تکریم ارباب رجوع و حضور مسئولین قضایی شهرستان در میان مردم در راستای افزایش سرمایه اجتماعی تأکید کرد و گفت: ملاقات عمومی از برنامه‌های اصلی ریاست قوه قضائیه در دوران تحول قضایی است بنابراین در حد توان برای مردم وقت گذاشته و درب اتاق هایتان به روی مردم باز باشد و با روی گشاده تکریم و احترام ارباب رجوع را مد نظر قرار دهید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به مبارزه با فساد در درون و برون مجموعه قضایی به عنوان یکی دیگر از موارد مورد توجه ریاست قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: فساد خط قرمزدستگاه قضایی است و با مقوله فساد و مفسدین در هر جایگاهی و مقامی قاطعانه و در چارچوب قانون برخورد می‌نمائیم و در سال گذشته بیش از ۵۰ پرونده مهم فساد از سوی دادگستری استان فارس رسیدگی و احکام قاطع و قانونی صادر شده است.

وی در مراسم معارفه رییس دادگستری شهرستان خنج و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گراش به رییس جدید حوزه قضایی، دادستان و سایر قضات توصیه کرد: در راستای تحقق اجرای عدالت ضمن در نظر گرفتن قانون، تکریم و احترام ارباب رجوع، تعامل مطلوب و سازنده با سایرمسئولان نهاد‌های حاکمیتی، قضایی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی با در نظر گرفتن استقلال دستگاه قضایی در دستور کار قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه برای مسائل غیرضروری حکم زندان داده نشود، خاطرنشان کرد: سعی شود تا از فرستادن افراد به خاطر نفقه و مهریه به زندان جلوگیری شود و به امور زندانیان توجه ویژه شود و در صورت لزوم از مجازات‌های جایگزین حبس و مجازات‌های ارفاقی استفاده گردد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این که قضات دستگاه قضایی باید صددرصد انقلابی عمل کنند بر رسیدگی به موقع و دقت و قاطعیت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، استفاده از ظرفیت نخبگان، استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و موضوع پیشگیری از وقوع جرم تأکیدکرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش‌ها و اقدامات سید ایمان موسوی رییس دادگستری شهرستان خنج و حجت الاسلام والمسلمین مسلم سعادت پور سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب گراش قدردانی و با حکم ریاست قوه قضائیه، قاضی مهرداد خسروی به عنوان رییس جدید دادگستری خنج و قاضی سعید کشاورز نیز به عنوان دادستان عمومی و انقلاب گراش منصوب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار