حجت الاسلام مدبر گفت: مشکلات فشار و تحریم ها، بد مدیریت کردن و دنیا طلبی برخی افراد علاوه بر بیماری کرونا مردم را در تنگنا قرار داده است.
کد خبر: ۹۱۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 28 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، در برنامه «سخن جمعه» با اشاره به آیه 16 سوره مبارکه «جن» گفت: اگر بر طریقه، راه بندگی خدا و اهل بیت (ع) پابرجا بمانیم خداوند ما را سیراب می کند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه کلمه «طریقه» در این آیه شریفه همان راه شیفتگی و مکتب اهل بیت (ع) است، افزود: اگر در راه اهل بیت (ع) مانده و میدان را خالی نکنیم و در این راه استقامت به خرج دهیم خداوند نیز جبران خواهد کرد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه خداوند در این آیه شریفه فرموده «اگر بر طریقه پایدار بودند آب فراوان نصیبشان می‌گردانیدیم»، عنوان کرد: شاید منظور از آب فراوان در این آیه این باشد که هر جا آب باشد آبادانی است و خداوند باران فراوان را می فرستند و با خودش آبادانی و بهبودی معیشت به همراه می آورد.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه تعبیر دیگر آب فراوان، «ایمان» بوده است، بیان کرد: اگر در راه اهل بیت بمانیم و بر شیعه بودن خود وفادار باشیم خداوند نیز کویر دل های ما را با آب ایمان سیراب کرده و نور ایمان به دل ها می تاباند.

 

خطیب نماز جمعه جهرم از دیگر مصادیق آب فراوان را علم و معرفت عنوان کرد و اظهار داشت: خداوند به واسطه ایستادگی و مقاومت دل ها را مشحون از علم، دانش و معرفت می کند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر بر سر پیمان خود که با اهل بیت (ع) بستیم بمانیم و روش آن بزرگواران را داشته باشیم دل های ما به علم و دانش مشحون می شود، خاطرنشان کرد: ویژگی اهل بیت (ع) این بوده که بندگی خدا کردند.

 

امام جمعه جهرم ظلم ستیزی را از ویژگی های اهل بیت (ع) برشمرد و اذعان کرد: آن مردمی که در مقابل استکبار و دشمنان ایستادگی کردند چنانچه بر پیمان خود بمانند و استقامت کنند وعده خدا که همان آبادی دنیا و آخرت شان است نصیبشان می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع اپیدمی کرونا در دنیا، عنوان کرد: مشکلات فشار و تحریم ها، بد مدیریت کردن و دنیا طلبی برخی افراد علاوه بر بیماری کرونا مردم را در تنگنا قرار داده است.

 

خطیب نمازجمعه جهرم با اشاره به اینکه طبق آیه قرآن کریم باید استقامت کنیم و مطمئن باشیم که با نظر لطف خداوند این روزهای سخت نیز سپری می شود، تصریح کرد: ظلمت ها، سختی ها و مشکلات بالاخره سپری می شود و صبح دولت ملت ایران طلوع می کند.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگان دین فرموده اند هر گاه دیدید زندگی بر شما سخت و طاقت ها به تاب رسید نا امید نشوید و همان موقع منتظر گشایش خداوند باشید، تاکید کرد: وقتی اسباب از زمین قطع شد همان جا متوجه مسبب الاسباب باشید.

 

حجت الاسلام مدبر با بیان اینکه در روزگاری به سر می بریم که محتاج امید به آینده هستیم، گفت: باید در راه مکتب اهلبیت (ع) پایدار بمانیم و منتظر فرج و گشایش از سوی خداوند باشیم.

 

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه برخی مناسبت ها می توانند یک فرصت برای ما باشند بدون آنکه بخواهیم به خود و دیگران آسیب برسانیم، خاطرنشان کرد: یکشنبه هفته آینده مصادف است با نهم آذر ماه که یک تاریخ رُند (99.9.9) بوده و برخی خانواده ها اصرار دارند تولد فرزندشان در این روز واقع شود.

 

استاد دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه این کار به نوعی ظلم به فرزند و مادر است، تصریح کرد: نباید در زندگی به کسی ظلم کنیم که یاوری جز خدا ندارند؛ جنین نیز جز خدا کسی ندارند و چقدر زشت است که ظلم و ستم از سوی خانواده و پدر و مادر وی باشد.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه تاریخ و عددهای رُند می تواند یک فرصت برای ما باشد و نباید آن را تبدیل به نقمت کنیم، عنوان کرد: در قرآن کریم نیز از عددهای رُند بسیار دیده می شود که آیه تطهیر و آیه ولایت است که می توان آدرس آیه را به راحتی حفظ کرد و با آن ارتباط داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه نهم آذرماه 99 را باید یک فرصت برای انجام کارهای سازنده و خوب قرار دهیم، اظهار کرد: مسئولان می توانند برخی از کارها را در این روز کلید بزنند و آغاز یک کار را در این ناریخ قرار دهند.

 

امام جمعه جهرم در پایان عنوان کرد: شنیده ها حاکی از احداث یک دارالایتام در شهر جهرم بوده که می توان روز یکشنبه را برای کلنگ زنی این مجموعه در نظر گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار