معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۳۰۰ پایگاه بهداشتی، خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در حوزه بهداشت به مردم خدمت رسانی می کنند.
کد خبر: ۹۱۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 28 November 2020

 به گزارش تاباک ایلام، دکتر جمیل صادقی فر ایلام اظهار داشت: طرح کنترل محله محور کرونا همزمان با سراسر کشور از بیستم آذر ماه آغاز می شود اما در استان مقدمات طرح در حال انجام است که با حمایت فرماندران جلسات تشکیل شده و ساختار بندی و بلوک بندی نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه معیار بلوک بندی را مراکز جامع  سلامت قرار دادیم، افزود: این طرح به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور از تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارت تشکیل شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: تیم های مراقبتی ۲ گروه هستند که بیماریابی و در صورت نیاز نمونه گیری در درب منزل را انجام می دهند که خود ۲ گروه شامل نیروی مراقب سلامت، سفیر سلامت و رابط و همچنین تیم هایی که شامل پزشک و پرستار و پیگیری مراقبت را تشکیل می دهند.

به گفته صادقی فر، تیم نظارتی نیز بیشتر رعایت پروتکل های بهداشتی در محلات را بررسی می کنند و نیروهای هلال احمر و سپاه با همکاری بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای این وظیفه را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: همچنین گروه های حمایتی نیز توسط سپاه و از ظرفیت معتمدین و خیرین محله کار خود را انجام می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم افراد نیازمند را شناسایی کرده و از اقلامی مانند ماسک که به شکل قاچاق و احتکار جزو کشفیات بودند در اختیار این طرح قرار می گیرد.

دکتر صادقی فر اظهار داشت:‌ این طرح به منظور بیماریابی و پیشگیری از شیوع کرونا برنامه‌ریزی شده است که در قالب آن تست های تشخیص سریع درب منازل و مراقبت های پزشکی در منازل نیز انجام می شود.

وی تاکید کرد: بیماران تازه مرخص شده، گروه های پرخطر و موارد مشابه با شناسایی و اعلام تیم های مراقبتی توسط پزشک و پرستار در منزل مراقبت می شوند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار