استانداری مازندران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی ادارات استانی و شهرستانی از فردا شنبه به مدت یک هفته فقط در شهرستان ساری ، آمل و بهشهر به عنوان مناطق با وضعیت قرمز کرونایی تعطیل است.
کد خبر: ۹۱۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ 28 November 2020

 استانداری مازندران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی ادارات استانی و شهرستانی از فردا شنبه به مدت یک هفته فقط در شهرستان ساری ، آمل و بهشهر به عنوان مناطق با وضعیت قرمز کرونایی تعطیل است.

 ایرنا ، بر اساس این اطلاعیه که عصر جمعه از سوی استانداری مازندران منتشر شد، محدودیت ها در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی شامل تعطیلی سراسری نمی شود و باید طبق محدودیت های قبلی به صورت دور کاری و یک دوم فعالیت کنند.

طبق آخرین اعلام ستاد ملی و استانی مقابله با ویروش کرونا تنهای سه شهرستان از ۲۲ شهرستان استان مازندران دارای وضعیت قرمز بوده و ۱۹ منطقه دیگر وضعیت نارنجی دارند.

در اطلاعیه استانداری مازندران آمده است که با توجه به اعلام معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تعطیلی ادارات در شهرهای قرمز استان مازندران از تاریخ هشتم تا ۱۴ آذرماه جاری قطعی است و عالی ترین مقام دستگاه می تواند عدم الزام رعایت سقف حداکثر یک سوم حضور کارکنان را اجرایی کند.

استانداری مازندران علاوه بر ابلاغ تعطیلی ادارات استانی و شهرستانی در شهرستان های با وضعیت قرمز اعلام کرد که حضور مدیران‌کل و معاونین و روسای سازمان ها و مدیران مستقل واحدهای شهرستانی در محل ادارات الزامی است.

بر اساس این اطلاعیه محدودیت های جدید شامل شهرستان‌های با رنگ نارنجی و زرد نمی شود و لذا ضوابط اعلامی قبلی محدودیت ها در مورد شهرهای کشور زرد و نارنجی بر اساس ابلاغ طرح جامع بوده و تعطیلی سراسری وجود ندارد.

همچنین طبق این اطلاعیه حضور مدیران و کارکنان در موارد ضروری بنا به تشخیص مدیرکل یا مدیران سازمان‌های استانی در حداقل میزان و بنابه ضرورت خواهد بود. مدیران کل استان نیز هماهنگی لازم را در وظایف محوله با استانداری‌ داشته باشند.

علاوه بر این در شهرهای با وضعیت قرمز عالی ترین مقام دستگاه دولتی می تواند عدم الزام رعایت سقف حداکثر یک سوم حضور کارکنان را اجرایی نماید.

بر اساس اعلام استانداری مازندران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران و بابل مستثنی بوده و حضور کارکنان آن به تشخیص رییس دانشگاه خواهد بود.

البته تمامی کارکنان موظف هستند برای فراخوان و نیاز مدیران کل جهت موارد ضروری یا دور کاری در حالت آماده باش و در دسترس باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران اضافه کرد: جزییات بیشتر این محدودیت ها بویژه برخی نهادهای حساس همچون بانک‌ها صبح فردا در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری و تصمیمات استانی از طریق ستاد استانی اعلام خواهد شد.

مازندران از جمله استانهای نخستین درگیر با ویروس کرونا کشور بود و تاکنون ۲ موج همه گیری این ویروس را پشت سرگذاشته است.

شیوع ویروس کرونا در مازندران از اوایل آبان ماه تشدید شد و اکنون بیش از ۸۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

با وجود اینکه در مجموع مازندران در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برد، اما تنها سه شهرستان ساری ، آمل و بهشهر شرایط قرمز داشته و باقی شهرستان ها در شرایط نارنجی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار