مسوول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی اسدآباد به همکاری مستمر کارشناس تغذیه ستادی و مرکز خدمات جامع سلامت با سامانه کشوری ۴۰۳۰ اشاره کرد و افزود: ارائه مشاوره در دوران پیشگیری، بیماری و نقاهت ویروس کرونا مورد توجه بوده است.
کد خبر: ۹۱۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 28 November 2020
به گزارش فارس معصومه فیضیان با اشاره به عملکرد واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در سال جاری اظهار کرد: از کودکان و مادران باردار مبتلا به سوء تغذیه نیازمند با همکاری کمیته امداد به طور مستمر حمایت شده است.

وی بیان کرد: از کودکان و مادران باردار مبتلا به سوءتغذیه نیازمند که زیر پوشش کمیته امداد نیستند نیز با همکاری بنیاد فضل شهرستان و حوزه سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشکده حمایت شده است.

مسوول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی اسدآباد به همکاری مستمر کارشناس تغذیه ستادی و مرکز خدمات جامع سلامت با سامانه کشوری ۴۰۳۰ اشاره کرد و افزود: ارائه مشاوره در دوران پیشگیری، بیماری و نقاهت ویروس کرونا مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه مشاوره تلفنی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و خانواده آن‌ها انجام شده است گفت: برگزاری آزمون غیرحضوری تغذیه در بیماری کووید ۱۹، تغذیه در سل، پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان و نوجوانان برای پرسنل معاونت‌های دانشکده در دستور کار بود.

فیضیان به اشاره به آموزش تغذیه در کرونا و تب‌سنجی توسط کارشناسان تغذیه معاونت بهداشتی عنوان کرد: ارسال مطالب آموزشی برای مراکز خدمات جامع سلامت، واحد‌های معاونت بهداشتی، ادارات مختلف و معاونت‌ها از جمله اقدامات است.

وی با اشاره به آموزش مراقبت‌های تغذیه در بیماری کووید-۱۹ در فضای مجازی و برگزاری وبینار تغذیه در کرونا برای اساتید و دانشجویان گفت: در اجرای مراحل طرح غربالگری کرونا همکاری و نظارت بود.

مسوول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی اسدآباد با اشاره به همکاری در اجرای طرح بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد تغذیه‌ای سالمندان در بیماری کرونا خاطرنشان کرد: تب‌سنجی و پایش رشد کودکان زیر پوشش برنامه حمایتی تغذیه از دیگر موارد مورد توجه بوده است.

وی به تشکیل جلسات درون بخشی و برون بخشی بهبود تغذیه شهرستان اشاره کرد و افزود: بهبود روند اجرای برنامه حمایتی کودکان و مادران باردار با کمیته امداد و مدیران فروشگاه‌ها، پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان و نوجوانان و توانمدسازی زنان روستایی و... حائز اهمیت بوده است.

فیضیان به اشاره به آموزش ایجاد باغچه‌های خانگی سبزیجات و آموزش آبشاری زنان روستایی به صورت مجازی و حضوری تاکید کرد: بر مراکز و خانه‌های بهداشت و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی سبد حمایتی مادران باردار و کودکان نظارت مستمر شده است.

وی با بیان اینکه پرل D۳ برای تقویت سیستم ایمنی بین همکاران معاونت بهداشتی و فوریت‌های پزشکی توزیع شده است گفت: برنامه‌ریزی برای توزیع ماهیانه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مسوول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی اسدآباد خاطرنشان کرد: در روز جهانی غذا و تخم مرغ در فضای مجازی نحوه تغذیه سالم آموزش داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار