معاون استاندار قزوین:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: با توجه به خطر بالای ایجاد موج چهارم همه‌گیری و اپیدمی کرونا برگزاری دورهمی و گردهمایی‌های شب یلدا در استان ممنوع است.
کد خبر: ۹۲۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 01 December 2020

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین،با بیان اینکه برگزاری تجمعات و گردهمایی‌های خانوادگی عامل اصلی شیوع ویروس کرونا در استان قزوین است، اظهار داشت: با توجه به خطر بالای ایجاد موج چهارم همه‌گیری و اپیدمی کرونا برگزاری دورهمی و گردهمایی‌های شب یلدا در استان ممنوع است.

وی اضافه کرد: به همین خاطر گروه‌های جهادی و مردمی طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با شب یلدا حضور جدی و فوق‌العاده‌ای در سطح محلات استان قزوین خواهند داشت تا از برپایی چنین گردهمایی‌ها و دورهمی‌هایی جلوگیری کنند چرا که چنین تجمعاتی بهترین فرصت را برای انتقال و شیوع در اختیار ویروس کرونا می‌گذارند.

حبیبی همچنین با بیان اینکه اتمام یا ادامه اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی هنوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص نشده است ادامه داد: بنابراین اجرای این طرح کماکان ادامه دارد و منتظر ارزیابی وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خواهیم بود که اگر نتیجه این ارزیابی‌ها قابل‌ قبول باشد، احتمال قطع شدن محدودیت‌ها وجود دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین با اشاره به همراهی و همکاری خوب مردم برای اجرای محدودیت‌های کرونایی در 10 روز گذشته عنوان کرد: خوشبختانه به خاطر این همراهی و همچنین تلاش دستگاه‌های متولی مبارزه با کرونا، این ویروس منحوس سر به‌زیر شده و روند انتقال و شیوع آن کاهش محسوسی داشته است.

حبیبی با ذکر اینکه میزان بستری‌های کرونایی در استان قزوین به کانال 400 نزول پیدا کرده است، افزود: امیدواریم با رعایت بیشتر مردم کرونا در یک سرازیری و سراشیبی بیفتد که توان بالا آمدن از آن را نداشته باشد و شاهد این باشیم که با ادامه روند موجود کرونا نابود شده و شر خود را از سر مردم کشور و استان قزوین بردارد.

وی ضمن تشکر از اصناف، کسبه و بازاریان استان قزوین گفت: از فعالان صنفی و بازار کمال تشکر را درایم که از کار، کسب و درآمد خودشان گذشتند تا سلامت هم‌استانی‌های خودشان را تامین کنند. به همین خاطر بنا داریم که از صنوف و کسبه موفق در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی طی مراسمی تقدیر کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار