معاون استاندار قزوین:‌
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: شهرداران و دهیاران استان قزوین موظف هستند منابع مالی تهیه کیت‌های آزمایشگاهی تست سریع کرونا را تامین کنند.
کد خبر: ۹۲۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ 04 December 2020

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، درباره وضعیت تهیه و تامین کیت‌های تست کرونا برای شهرها، دهستان‌ها و روستاهای سطح استان قزوین گفت: طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا شهرداران و دهیاران استان قزوین موظف هستند منابع مالی تهیه کیت‌های آزمایشگاهی تست سریع کرونا را در شهرها و روستاهای استان تامین کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی قزوین میزان نیاز هر کدام از شهرها و روستاهای استان به کیت‌های تست کرونا را مشخص می‌کند، اضافه کرد: بر اساس سهمیه تخصیص‌ یافته به هر شهر یا روستا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید بخشی از بودجه، اعتبار و یا درآمد خود را برای خرید و تهیه این کیت‌های آزمایشگاهی کنار گذاشته و در این مسیر هزینه کنند.

حبیبی با تاکید بر لزوم نظارت فرمانداران شهرستان‌های استان قزوین بر نحوه تهیه این کیت‌ها توسط شهرداران و دهیاران گفت: همچنین مدیران کل دفاتر شهری و روستایی استاندار قزوین مامور ‌شده‌اند که هماهنگی لازم بین دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را برای خریداری کیت‌های تشخیص کرونا انجام دهند.

وی ادامه داد: کیت‌های تست کرونا باید هر چه زودتر توسط شهرداران و دهیاران تهیه شوند تا بتوانیم میزان آزمایش‌های تشخیص کرونا در استان را در سطح وسیع‌تری انجام داده و بیماران مبتلا به کرونا را هر چه سریع‌تر شناسایی کرده و در جهت درمان آنها اقدام کنیم.

کاهش اشغال تخت‌های بیمارستانی در اثر اجرای طرح شهید سلیمانی

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای استان قزوین همچنین به اجرای طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی در سایر شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح که با محوریت کمیته درمان و غربالگری قرارگاه و توسط سپاه صاحب‌الامر(عج) و اقشار بسیج انجام می‌شود، تلاش می‌کنیم که کار بیماران کرونایی ما به بیمارستان نرسد.

حبیبی افزود: بنابراین نیروهای سپاه و بسیج با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی بیماران کرونایی را در محله‌ها شناسایی کرده و آنها را توصیه به قرنطینه و حضور در منزل می‌کنند تا از این طریق بتوانیم وضعیت شیوع بیماری کرونا را طوری مدیریت کنیم که این بیماران در بیمارستان بستری نشده و تخت‌های بیمارستانی کمتری در استان اشغال شوند. به همین خاطر با اجرای طرح یاد شده میزان بستری‌های کرونایی ما کاهش محسوسی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار