رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای شهر قزوین گفت: در اقتصاد شهری باید با زبان ریاضی سخن بگوئیم؛ آیا رواست شهرداری قزوین میانگین ماهیانه نزدیک هفت و نیم میلیارد تومان سود بانکی تحمیلی پرداخت کند و ما به مردم شهر دروغ بگوییم و موضع حق به جانب به خود بگیریم؟
کد خبر: ۹۲۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 04 December 2020

سعید دقیقی در نطق پیش از دستور خود در سی امین جلسه پارلمان محلی قزوین افزود: اکنون در سال پایانی شورا می خواهم با همان شدت و علاقه از خدمت صادقانه و ترجیح منافع مردم بر هر چیزی سخن بگویم، باور دارم گذشته افراد؛ چراغ راه آینده است. اگر می گویم به عهد و پیمان ام با مردم برای پاکدستی، صداقت و حفاظت از بیت المال کوتاهی نکرده و پایبند بوده ام، گذشته ام در سالهای پیشین شورای پنجم با عنایت خدا شفاف و روشن است و کوشیده ام در حد توان فرزند خلفی برای مادر و پدر فرهنگی ام و جوانانی که با هزار امید و آرزو به بنده رای داده اند باشم.

وی ادامه داد: خدای بزرگ را شاهد می‌گیرم آنچه امروز بر زبان می آورم، با توجه به همه مشکلات مردم و دردهای روزگار، به حق سیاسی نیست. نمی‌خواهم امروز بگویم این جناج سیاسی بد و یا آن جناح سیاسی خوب است، می‌خواهم یک بار برای همیشه از همه علاقه مندان واقعی و دلسوز توسعه شهر قزوین خواهش کنم بیائیم با هم بر اساس منافع مردم سخن بگوئیم و عمل کنیم.

وی خطاب به مردم شریف قزوین گفت: در ابتدای شورای پنجم با بدهی ۲۳۷ میلیارد تومانی روبه رو شدیم، این بدهی درحالی به ما به ارث رسید که طی یک لیست بلندبالا کلی زمین های با ارزش شهرداری تهاتر شده بود؛ زمین هایی که در هفت سنگان، ملاصدرا، پنبه ریسه، مجتمع مسکونی نواب، پروژه شهید انصاری و ... در شورای چهارم از دست دادیم، اگر آنها حفظ شده بودند امروز بر اساس قیمت کارشناسی نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش نقدی داشتند که متاسفانه آنها را به راحتی از دست دادیم.

رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: حالا ما ماهیانه سودهای تصاعدی با میانگین هفت ونیم میلیارد تومانی در ماه باید پرداخت کنیم و آن روحانیون زحمتکش مساجد جنوب شهر و مناطق محروم برای حل مشکلات مردم برای مبلغ ناچیزی به هزار نفر رو بیاندازند و آخر هم کد اشتباه بدهیم؛ در حالی که باید شجاعت داشته باشیم و بگوییم بخشی از این مشکلات شهرداری با بانک شهر به گردن ماست و ما باعث و بانی آن بوده ایم.

این عضو شورای شهر قزوین افزود: طی چند روز گذشته شبهات فراوان در خصوص فروش پروژه ستاره پونک جهت تسویه وام‌های به ارث رسیده از گذشته به شهرداری با بانک شهر طوری به جامعه القا شده که گویا شورای پنجم خود عامل تولید این بدهی بوده است.

دقیقی یادآور شد: انتقاد می‌کنند که چرا فلانی و فلانی، کارشناس رسمی این پروژه هستند؟ در حالی که در سال ۹۴ هم همین دو نفر به عنوان کارشناس رسمی نسبت به تعیین قیمت اقدام کرده‌اند. حال این سئوال پیش می آید، شما که دغدغه مردم را دارید و امروز نسبت به این نوع تهاترها و کارشناس معترض هستید، چرا آن روز لب به انتقاد و گلایه باز نکردید؟ لطفا شفاف پاسخ بدهید. نمی‌شود که هر وقت موضوعی در اذهان عمومی مطرح می شود، سکوت کرد و هر جا که فضا را مناسب دیدیم روزه سکوت بشکنیم.

این عضو شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: اینجانب شفاف و صریح از دستگاههای نظارتی درخواست دارم ضمن بررسی مصوبه شورا، اگر نکته مبهمی جهت اصلاح یا برخورد قاطع توسط شورای شهر قزوین نیاز دارد، مورد بررسی قرار گیرد؛ زیرا ما باور داریم قصد و نیت و هدف مان بر پایه سلامت و خشنودی خدا و منافع شهر بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: کلید واژه های نطق بنده که حول محور ترجیح منافع شهر بر فرد و گروه، عدم برخورد سیاسی در مباحث شهری و تلاش برای رشد و آبادانی در سایه هم افزایی و همگرایی است، از متن به حاشیه تبدیل نشوند.

دقیقی گفت: جز خدای قلب ها هیچ کس بر نیت ها آگاه نیست، فقط خدا می داند که این نکته ها را تنها برای اصلاح امور و جلوگیری از بدعت های بد به زبان آورده ام.

وی در پایان سخنانش ضمن تقدیر از همه همکاران مجموعه مدیریت شهری برای روند روبه رشد اجرای پروژه‌های عمرانی،  یاد و خاطره درگذشتگان بر اثر  ویروس کرونا را گرامی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار