«سردار مقاومت و سرباز ولایت» عنوان کتابی پیرامون سردار مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که توانسته توجه مخاطبان را جذب و کمتر از یک ماه با فروش ۴۰ هزار جلد به چاپ بیست و پنجم برسد.
کد خبر: ۹۲۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 19 December 2020

به گزارش تابناک قم، چاپ کتاب «سردار مقاومت و سرباز ولایت» نوشته حجت الاسلام  المسلمین قاسم نصیرزاده با موضوع خاطرات سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی از سوی انتشارات خادم الرضا(ع) قم در سال ۱۳۹۹ منتشر و روانه بازار نشر شد که به دلیل جامعیت اثر توانسته مخاطبان حوزه ایثار و شهادت را مجذوب رفتار و سیره زندگانی سردار دلها کند.

با توجه به اینکه روز شهادت سردار سلیمانی روز جهانی مقاومت نامگذاری شده است،‌۲ فصل ابتدایی این کتاب به مبحث مقاومت از دیدگاه قرآن و اهل بیت و همچنین بیانات مقام معظم رهبری پرداخته و در فصول بعد به مباحثی همچون مکتب حاج قاسم ،نگرشی بر اندیشه های ایشان وگزیده ای از خاطرات سردار به زیور طبع آراسته گردیده است.

این کتاب در پنج فصل شامل مفهوم مقاومت در آیات و روایات، مقاومت و مولفه های آن در کلام رهبری، سردار سلیمانی اسوه بارز مقاومت، نگرشی بر اندیشه های شهید سپهبد سلیمانی و همچنین خاطراتی از سردار شهید سپهبد سلیمانی در ۱۴۸ صفحه به چاپ رسیده است.

جامعیت این اثر موجب شده که در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مسابقه های بزرگ کتاب‌خوانی پیرامون این شهید در سراسر کشور با محوریت کتاب سردار مقاومت و سرباز ولایت برگزار شود.

«شهید سلیمانی چهره بین المللی مقاومت است و همه دل بستگان مقاومت خون خواه او هستند.» این عنوان فرمایشی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی است که در پی شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه ایشان در سیزدهم دی ماه  ۱۳۹۸ بیان شد.

به گزارش ایرنا، صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. این حمله به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا صورت گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار