عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: دو انتقاد به گزارش حسابرسی شهرداری قزوین وارد است، اول این که گزارش حسابرسی با زمان روز فاصله زیادی دارد و مربوط به سال ۹۷ است و دوم این که گزارش نشان دهنده این است که تعدادی از فرآیندها در سیستم معیوب بوده و برخی از پرسنل و کارشناسان نیز تخلف کرده اند.
کد خبر: ۹۲۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 19 December 2020

 

محسن حق شناس، عضو شورای اسلامی شهر قزوین در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین، در مورد ایرادات وارد به گزارش حسابرسی شهرداری اظهار داشت: دو انتقاد به گزارش حسابرسی شهرداری قزوین که برای بررسی به صحن شورای شهر فرستاد شده، وارد است، اول این که گزارش حسابرسی با زمان روز فاصله زیادی دارد و مربوط به سال ۹۷ است و دوم این که گزارش نشان دهنده این است که تعدادی از فرآیندها در سیستم معیوب بوده و برخی از پرسنل و کارشناسان نیز تخلف کرده اند.

وی افزود: این ایرادات مربوط به گزارش حسابرسی در سال ۹۹، به تمامی سال هایی که شورای پنجم فعالیت داشته نیز وارد است.

وی ادامه داد: ارزش گزارش حسابرسی به این است که نقاط آسیب زای سیستم اداری مشخص شود و متخلفینی که در ازای تخلف آن ها شهرداری متضرر شده است و تخلف هم به نظر عمدی بوده است باید مورد مواخذه قرار بگیرند.

برج های ستاره پونک باید از طریق مزایده واگذار شود

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در مورد واگذاری برج های ستاره پونک به بانک شهر اظهار داشت: فرمانداری، برای مصوبه شورا در واگذاری برج های ستاره پونک، دو ایراد قانونی گرفت؛ اول این که شهرداری نمی تواند ابتدا به ساکن و بدون تشریفات قانونی مزایده، برج ها را به بانک شهر واگذار کند، چرا که بانک شهر ذیل شهرداری نیست فقط تعدادی از سهام بانک شهر را، شهرداری در اختیار دارد و دوم این که بانک ها به دلیل دستورالعمل بانک مرکزی از تهاتر اموال با املاک ممنوع شده اند.

وی ادامه داد: شهرداری موظف است که برای واگذاری برج های ستاره پونک، بر اساس تشریفات قانونی مندرج در آیین نامه مالی- معاملاتی شهرداری ها، یعنی مزایده عمل کند.

حق شناس ادامه داد: شهرداری، در شهریور ماه به منظور کارشناسی قیمت این برج ها به کانون کارشناسان درخواست داده است، کارشناس مربوطه هم در آذر ماه، ۴۴۶ میلیارد تومان برای این برج ها اعلام قیمت کرد در حالی که قیمت قبلی ۳۲۹ میلیارد تومان بدون تشریفات مزایده بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار