مدیر ورزش و جوانان شهرستان ایلام گفت: سال ۹۸ در شهرستان ایلام ۱۵هزار و ۶۶۰ ورزشکار سازمان یافته داشته‌ایم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۸۸۷ نفر کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 22 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛جلال رستمی اظهار کرد: از اسفند ۱۳۹۸  به بعد حوزه ورزش به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت به صورتی که در مقاطعی که وضعیت شهرستان قرمز بود  فعالیت‌های باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی به طور کامل تعطیل شد.

وی گفت:  خوشبختانه در حال حاضر باتوجه به قرار گرفتن شهرستان در وضعیت نارنجی فعالیت رشته‌های کم برخورد و رشته‌هایی که در فضای باز انجام می‌گیرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برقرار است.

مدیر ورزش و جوانان شهرستان ایلام تصریح کرد: این بازگشایی بر اساس مکاتبات صورت گرفته توسط مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها و وزیر ورزش و جوانان با ستاد کرونا کشور در خصوص تغییر گروه شغلی باشگاه‌های ورزشی از گروه ۴ به گروه ۲ انجام گرفت.

مدیر ورزش و جوانان شهرستان ایلام ادامه داد: در حال حاضر و بر اساس وضعیت نارنجی کرونا فعالیت تمامی رشته‌های پربرخورد مانند کشتی، تکواندو، کاراته، ووشو به طور کامل تعطیل و فعالیت رشته‌های کم برخورد مانند بدنسازی، آمادگی جسمانی، ایروبیک و رشته‌هایی که در فضای باز انجام می‌گیرند مجاز است.

رستمی ادامه داد: شهرستان ایلام دارای ۲۲ هیات ورزشی فعال است که عملکرد مناسبی در سنوات قبل داشته‌اند اما شرایط کرونا باعث شد فعالیت هیات‌ها در سال ۹۹ بیشتر به صورت مجازی و ورزش در خانه انجام گیرد.

 رستمی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۴ باشگاه ورزشی خصوصی و دولتی فعال در این شهرستان پروانه فعالیت دارند که از این تعداد ۸۸ مورد اختصاصی آقایان، ۸۳ مورد به صورت دووجهی و ۴۳ مورد اختصاصی بانوان است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی، موضوع تعطیلی باشگاه‌ها بود که با توجه به شرایط موجود و بیکار شدن موسسین،  مربیان و ورزشکاران، وزارت ورزش و جوانان ، برای موسسین مبلغ ۱۶۰میلیون ریال و مبلغ ۸۰ و ۶۰ میلیون ریال تسهیلات برای مدیران، مربیان و کارکنان باشگاه‌ها در نظر گرفته شد.

مدیرورزش و جوانان شهرستان ایلام تصریح کرد : مقرر شده است تسهیلاتی در اختیار موسسین باشگاه‌ها قرار گیرد به این شکل که به ازای هر فرد شاغل در باشگاه مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال اعطا شود.

رستمی ادامه داد: جلسات متعددی با حضور دکترعلی شائی مدیرکل ورزش و جوانان، کریمی معاون ورزش با آقای دکتر صادقی فرد معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی برگزار و مقرر شد نظارت بر نحوه فعالیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان فعالیت باشگاه‌ها صورت گیرد. 

رستمی ادامه داد: در حوزه جوانان ۲۶ سمن فعال در شهرستان ایلام دارای پروانه بوده که بیشتر در حوزه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند.

وی گفت: اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ایلام با ریاست فرماندار نیز در مهرماه ۹۹ با موضوع برگزاری پاتوق‌های مهارتی و فرهنگی تشکیل شد که با توجه به شرایط موجود امکان برگزاری جلسات بیشتر فراهم نشد

مدیر ورزش و جوانان شهرستان ایلام تصریح کرد: یکی از اهداف این اداره ایجاد فضاهای ورزشی از طریق بخش خصوصی در حاشیه شهر بود که این امر با کمک دفاتر تسهیل‌گری در خصوص شناسایی مشکلات مناطق حاشیه نشین و معرفی افرادی که شرایط تاسیس باشگاه ورزشی را دارند در حال انجام است به طوری‌که امسال ۲ باشگاه ورزشی خصوصی در مناطق حاشیه نشین جهت استفاده رایگان نوجوانان و جوانان از امکانات باشگاه با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان استان تجهیز شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت ورزش در مناطق روستایی تا آذرماه ۹۹ تعداد ۵ خانه ورزش روستایی با  کمک هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان تجهیز و در اختیار علاقمندان به ورزش در روستاها قرار گرفت.

رستمی در خصوص اهمیت توجه به ورزش بانوان خصوصا بانوان شاغل در ادارات نیز گفت: پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی از خرداد ماه سال ۹۹ در روزهای فرد از ساعت ۶ صبح الی ۲۰ شب در اختیار بانوان قرار گرفت که خوشبختانه با استقبال خوب ورزشکاران مواجه شد./ع

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار