دبیرسومین جشنواره ملی داستان آب گفت: علاقه‌مندان برای ارسال آثار تا پایان فروردین فرصت دارند و معرفی آثار راه‌یافته به بخش داوری خرداد سال آینده و اختتامیه جشنواره و معرفی آثار برتر تابستان ۱۴۰۰ اعلام شده است.
کد خبر: ۹۲۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ 22 December 2020
سلمان باهنر با اشاره به اینکه «آب» باید در ارسال آثار نقشی محوری داشته باشد گفت: وضعیت منابع آب، نقش آب در زندگی و اقلیم مردمان، ادوار، وقایع و اماکن تاریخی، رویداد‌های فرهنگی هنری، ورزشی، نماد‌های شهری و اماکن منحصربه‌فرد و سبک زیست مرتبط با آب، وابستگی قومیت‌ها به یکدیگر با محوریت آب، عواقب تفرقه‌افکنی قومی و منطقه‌ای، عواقب اضافه برداشت‌ها و تعرض به حقوق همگانی از محور‌های این جشنواره است.

وی افزود: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و ارسال اثر به سومین جشنواره داستان آب به نشانی اینترنتی http://www.esrw.ir مراجعه کنند.

باهنر گفت: جوایز این جشنواره شامل «۳۸ میلیون تومان جایزه نقدی» است که در پنج بخش داستان کوتاه با محوریت آب (بزرگسالان برای بزرگسالان)، داستان کوتاه با محوریت آب (بزرگسالان برای کودکان و نوجوانان)، داستان کوتاه با محوریت آب (نویسندگان کودک و نوجوان تا ۱۷ سال)، نزدیک داستان با محوریت آب (روایت و زندگی‌نگاره) و بخش جُستار و مقاله علمی‌روایی بزرگسالان، کودکان و نوجوانان در آئین پایانی اهدا می‌شود.

سومین جشنواره ملی داستان آب، با همکاری روابط عمومی وزارت نیرو، موسسه سینمایی بچه‌های نوین، نویسندگان و انجمن‌های داستانی و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان برگزار می‌شود و علاوه بر ایرانیان، همۀ فارسی‌زبانان جهان، به‌ویژه نویسندگان کشور‌های افغانستان و ارمنستان که حوضه آبریز مشترکی با کشور ما دارند را نیز، مخاطب خود قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار