به همت گروه جهادی اولین ها در سالروز شهادت سردار مهربانی ها صورت گرفت؛
همزمان با سالروز شهادت سردار مهربانی ها دومین ولیچر اهدای گروه جهادی اولین ها در لنده به دست دانشجوی نخبه ی معلول رسید.
کد خبر: ۹۲۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۲ 02 January 2021

گذرگاه از خانه تا دانشگاه دانشجوی معلول لنده ای هموار شد+تصویر

تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ با کمی جستجو در خیابان ها، پارک ها و کوچه های شهر متوجه یک ناهنجار رنگا رنگ می شویم. آشغال های رنگارنگی که به حال خود رها شده اند. رنگی تر و کوچک تر از همه ی این زباله ها، پلاستیک هایی هستند که تا سال های سال مهمان محیط اطراف ما هستند.

فارغ از همه زباله های موجود که بعضی از آنان قابل بازیافت و بعضی بدون استفاده اند، درب بطری ها قصه متفاوت تری دارند.

درب بطری ها که امروزه مصرفشان با گسترش انواع نوشابه ها، آب معدنی، دلستر، آبمیوه ها و... بیشتر شده، جنس خالص و مرغوبی دارند و ضمن سبکی به راحتی قابل حمل‌اند.

درهای پلاستیکی و بطری‌های پلاستیکی هر دو قابل بازیافت‌اند، اما به علت دمای ذوب متفاوت، نمي‌توان آن‌ها را با هم و يك‌جا بازيافت كرد. لذا در اکثر مواقع به دلیل هزینه های زیاد، از بازیافت کردن درها منصرف می‌شوند.

از سوي ديگر، درهای بطری‌ها نقش بسیار زیادی در تخریب محیط‌زیست دارند. به دلیل کوچکیشان در طبیعت رها می‌شوند و چون تجزيه‌پذیر نیستند قرن‌ها در طبیعت می‌مانند.

مدتی به همت جوانان گروه جهادی اولین ها، قلبی آهنی امّا پر از مهر و محبت برای شهروندان عزیز لنده ای طراحی و نصب شده تا با جمع آوری و اهدای درب های بطری آنان نیز سهمی در یک کار خیر (تهیه ویلچر) برای نیازمندان شهرمان داشته باشند.

خوشبختانه این ابتکار گروه جهادی در کمترین زمان ممکن در شهر لنده مورد استقبال قرار میگیرد و اولین ویلچر به دوستان با مرامی رسید که سعی داشتند با جمع آوری درب بطری ها از سطح شهر ، برای رفیق خود ولیچر تهیه کنند که در این راه  گروه جهادی اولین ها با آنان همراه و یک عدد ویلچر تحویل این گروه گردید. ماجرای قلب آهنی در شهر لنده

اکنون تقدیر بر آن شد دومین  ویلچر گروه جهادی ما گذرگاه از خانه تا دانشگاه یک نخبه ی علمی را هموار کند و همزمان با سال روز گرامیداشت شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی دومین ویلچر به صاحب اصلی خود تحویل داده شد.

گذرگاه از خانه تا دانشگاه دانشجوی معلول لنده ای هموار شد+تصویر

گذرگاه از خانه تا دانشگاه دانشجوی معلول لنده ای هموار شد+تصویر

گذرگاه از خانه تا دانشگاه دانشجوی معلول لنده ای هموار شد+تصویر

لازم به یادآوری است، گروه جهادی اولین ها شامل عده ای از معلمان و جوانان دلسوز شهرستان لنده از آبان ماه ۹۸ فعالیت های جهادی و خیرخواهانه خود را با محوریت جمع آوری و کسب هزینه های لازم از فروش کاغذ، کتاب، کارتن و زباله های بازیافتی آغاز نموده است و اکنون سعی در گسترش این حرکت آموزشی و فرهنگی در سایر نقاط این شهرستان را دارد و حال با حرکتی دیگر تلاش دارند تا با تعمیر و سرویس وسایل خانگی اوراقی و بلااستفاده از فروش مواد بازیافتی و تحویل وسایل به خانه های کم بضاعت قدمی خداپسندانه در سطح شهرستان بردارند که در این راه نیازمند حمایت، همکاری و تعامل همشهریان، ادارات و نهادهای مختلف هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار