حجت الاسلام سید رضا موسوی گفت: حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره ) یک فقیه انقلابی و فیلسوفی مجاهد بود که همچون عمار در مسیر ولایت، لحظه ای دست از تلاش و مجاهدت نکشید.
کد خبر: ۹۲۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 02 January 2021

آیت‌ الله مصباح‌ یزدی؛ یک فقیه انقلابی و فیلسوفی مجاهد بود/ فقدان این فقیه عالی مقام خسارتی جبران‌ ناپذیر برای کشور است

به گزارش «تابناک البرز» معاون فرهنگی تبلیغی بنیاد بین المللی غدیر استان البرز گفت:مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء: قلم علما  بالاتر از خون شهداست.

حجت الاسلام سید رضا موسوی ادامه داد: رحلت جانگداز عالم ربانی ، فیلسوف و متفکر بزرگ جهان اسلام را خدمت حضرت ولی عصر عج و مقام معظم رهبری تسلیت می گویم.

وی افزود: آیت الله مصباح یزدی از جمله سرداران عرصه علم و اندیشه بشمار می آمدند که در مکتب اهل بیت (ع) همچون سردار دلها  شهید حاج قاسم سلیمانی خدمات بی شماری در عرصه ها و میدان های  علمی و فرهنگی از خود بجا گذاشتند.

این کارشناس تصریح کرد: حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره ) یک فقیه انقلابی و فیلسوفی مجاهد بودند که همچون عمار در مسیر ولایت ،لحظه ای دست از تلاش و مجاهدت نکشیدند.

حجت الاسلام موسوی گفت: فیلسوف بصیر انقلاب بی تردید یکی  از چهره های برجسته عالم تشیع بودند که از لحاظ معارف عقلایی و فلسفی اسلامی به مانند ایشان  کمتر دیده شده است.

وی افزود: حضرت آیت الله مصباح یزدی از برکات حوزه های علمیه قم و از چهره های موصوف و معروف به علم و عمل بودند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: خدمات این عالم ربانی که حقیقتاً بی نظیر و خالص بود، علاوه بر توجه به تعالی و تکثر در علوم دینی و معارف حوزوی و پرورش استعدادهای بالنده در زمینه ترویج نظریه‌های دین و اسلام، در بخش‌های متعدد سیاسی از جمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی، اهتمام در اسلامی کردن متون درسی دانشگاه‌ها و دفتر همکاری‌ها و ارتباطات مبانی حوزه و دانشگاه، ریاست شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت و عضویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تلاش داشتند و خدمتگزاری صدیق و متعهد بودند و بدون شک فقدان این فقیه عالی مقام خسارتی جبران‌ناپذیر برای کشور و حوزه‌های اندیشگاهی و دین‌شناسی خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی گفت: شاگردی در محضر عالمان برجسته و عارفان وارسته همچون حضرت امام خمینی و آیت الله بهجت و علامه طباطبایی رحمه‌الله علیهم اجمعین و همراهی با مقام معظم رهبری از ایشان شخصیتی بی‌بدیل ساخته بود، ایشان با عنایت الهی سراسر عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ اهل‌بیت علیهم السلام سپری نمودند.

وی افزود: احاطه علمی ایشان به قدری بالا بود که مقام معظم رهبری فرمودند اگر خداوند متعال نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت هایی چون علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کنند اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر کرده است.

این کارشناس در خاتمه خاطر نشان کرد: امروز جامعه علمی و صاحبان اندیشه در عرصه علوم انسانی و اسلامی و متخصصان مسائل اساسی اسلام نیازمند اندیشه های این فیلسوف و متفکر صاحب نظر می باشند.

الهه ملاحسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار