نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یک چهره انقلابی، فرا جناحی و فرا ملی است.
کد خبر: ۹۲۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 03 January 2021
به گزارش تابناک تبریز،  حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در وبینار علمی مکتب شهید سلیمانی با بیان اینکه سردار دلها نماد قدرت منطقه ای است، گفت: وظیفه داریم حاج قاسم را بعنوان یک شخصیت فرا ملی معرفی کنیم و ایشان را بعنوان یک چهره انقلابی، فرا جناحی مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بعد از شهادت حاج قاسم روح مقاومت در کالبد ملت جاودانه شد، ادامه داد: دشمن باید بداند با تهدید و ترور و کشتار نمی توان روح مقاومت را از این کالبد جدا کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مردم در تشییع میلیونی حاج قاسم نشان دادند خون پاک این سردار والامقام هدر نخواهد رفت و عزم سربازان و سرداران ولایت ایران برای گرفتن انتقام سخت از آنها جزم تر شده است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: دشمن با ترور شهید سلیمانی نه تنها نتوانست این عنصر اثرگذار را از بین ببرد بلکه حاج قاسم بعد از این حادثه بیشتر از حیات خود به دنیا شناسانده شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه حاج قاسم یک انقلابی تمام عیار بود، گفت: سردار سلیمانی آنچه داشت را از مکتب امام راحل بدست آورده بود و خود را سرباز مطیع ولایت و رهبری می‌دانست.

وی ادامه داد: چهره بین المللی مقاومت و سید الشهدای مقاومت اسلامی که سربازان انقلابی تربیت کرده و امروز هرجا نیروی مجاهدی هست تحت تاثیر تعلیمات حاج قاسم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه حاج قاسم اهل سیاست و قبیله گرایی نبود، گفت: سپهبد سلیمانی منادی وحدت نه تنها در داخل کشور بلکه در جهان اسلام و غرب آسیا بود و با ریخته شدن خون شهید والامقام این مهم به منصه ظهور رسید.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در سال گذشته فرا جناحی ترین تشییع یک مقام کشوری را شاهد بودیم، گفت: شهید سلیمانیِ امروز بسیار خطرناک تر از زمان حیاتش به استکبار است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: عظمت حیرت انگیز سردار حیف بود که به دست شجره خبیثه داعش به شهادت برسد و این افتخار بزرگی برای ایشان بود که بدست شیطان بزرگ و چندین دستگاه اطلاعاتی به این درجه رفیع نائل آید.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی معمار ارتش بین المللى اسلامى بود، گفت: با شروع جنگ نیابتى استکبار جهانى که با شرکت پیدا و پنهان ده ها کشور آمریکایى و اروپایى و آسیایى و آفریقایى همراه شد.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: سردار سلیمانى با نگاه فرصت ساز خود از دل این تهدیدها، ارتش بزرگ بین الملل اسلامى را به وجود آورد.

وی پایان دادن به دولت آمریکا ساخته داعش را یکی دیگر از جلوه های فرماندهی سردار سلیمانی برای شکست استکبار دانست و گفت: این سردار مجاهد با پایمردى و فرماندهى شجاعانه خود توانست نیروهاى داعش را در آستانه ورود به دروازه هاى دمشق و بغداد متوقف کند، آنان را به عقب براند و نهایتاً در موصل متلاشى سازد و پایان عمر داعش را اعلام کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایران هدف نهایی داعش بود، گفت: داعش قرار بود بعد از تسلط بر این مناطق در نهایت به هدف اصلى خود برسند، یعنى ایران را دچار ناامنى وبى ثباتى داخلى کنند و مرزها و شهرهاى ما را به آشوب بکشند، اما سردار شهید قاسم سلیمانى همراه با همرزمانش در قالب مدافعان حرم با این پلیدى و سیاهى، دور از مرزهاى ایران وارد جنگ شدند و تهدید داعش را از مرزهاى جمهورى اسلامى ایران دور ساختند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم سرعت بخشى به سیر تکاملى محور مقاومت را بخش دیگری اقدامات فرصت ساز سردار سلیمانی دانست و گفت: تعمیق و گسترش جغرافیاى مقاومت، تعمیق اخوت بین ملتهاى منطقه و احترام به حاکمیت ملى و تمامیت ارضى کشورها بخشی دیگر از نمایشگاه شکست آمریکا با فرماندهی سردار سلیمانی در غرب آسیا است.

امام جمعه تبریز گفت: وعده الهی حق است و بزودی اهداف شهید سلیمانی به نتیجه نهایی خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :