مدیرکل امور اجتماعی استانداری خبرداد:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از صرف سه میلیارد ریال برای اشتغال زندانیان و خانواده آنها در دوران کرونا در استان قزوین خبرداد.
کد خبر: ۹۲۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 04 January 2021

مریم بیدخام با اعلام این خبر گفت: این حمایت‌های مالی در قالب ایجاد حرفه آموزی و اشتغال برای زندانیان آزاد شده و کمک به خانواده آنها بوده تا از هرگونه آسیب‌های اجتماعی و روحی در جامعه جلوگیری شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با بیان اینکه مجازات‌ها تنها نباید حبس باشد و می‌توان از جایگزین حبس هم استفاده کرد، افزود: مجازات‌های غیرحبس علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه‌های مربوط به نگهداری زندانی می‌شود، از آثار نامطلوب زندان بر فرد نیز می‌کاهد.

بیدخام، مجازات‌های جایگزین حبس را عاملی مهم در تنبیه فرد خاطی و اجتماعی شدن مجرم دانست و بیان کرد: برچسب زندانی بودن برای یک انسان باعث می‌شود که قبح عمل خلاف شکسته شده و مجازات حبس نیز ارزش خود را به مرور زمان از دست بدهد.

وی، سابقه‌دار شدن مجرمان را عامل اصلی بیکاری زندانیان آزاد شده دانست و گفت: ریشه بسیاری از معضلاتی که منجر به جرم و بزه‌کاری در جامعه می‌شود، بیکاری بوده و اشتغالزایی برای زندانیان یکی از مهمترین شیوه‌های حمایت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شود که باید مشمول خانواده آنها نیز باشد.

به گفته این مسئول، اشتغالزایی و حرفه‌آموزی از جمله مهمترین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌هاست و ضروری است که با حمایت و ایجاد بسترهای لازم شرایط را برای زندانیان به گونه‌ای فراهم کرد تا از بازگشت مجدد آنها به زندان پیشگیری شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری، تکریم زندانیان از طریق ایجاد اشتغال را یکی از ضرورت‌های اجتماعی کردن دوباره آنها برشمرد و خاطرنشان کرد: توانمندسازی و حرفه آموزی افراد برای زندانیان و خانواده‌های آنان می‌تواند گام موثری در توسعه سلامت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار