مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: تاکنون از قریب پنج هزار فرصت شغلی تدارک دیده شده در برنامه کاری کمیته امداد، بیش از سه هزار و 800 فرصت شغلی برای نیازمندان و محرومان فراهم شده است
کد خبر: ۹۲۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 05 January 2021

 

به گزارش خبرگزاری تابناک در قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) مهرعلی حق گویان در دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار خرمدشت بیان کرد: اشتغال زایی یکی از سیاست‌های راهبردی و کلیدی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ارائه خدمت به نیازمندان است.

وی ادامه داد: این نهاد تلاش می‌کند تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای کاهش محرومیت و تحقق برنامه فقرزدایی اقدام کند که در این میان رویکرد اشتغال زایی راهکار مهمی برای تحقق این هدف است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: تاکنون کمیته امداد استان قزوین از قریب به پنج هزار فرصت شغلی تدارک دیده شده در برنامه کاری خویش، بیش از سه هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای نیازمندان و محرومان فراهم کرده است.

وی در تشریح سیاست اشتغال زایی افزود: یکی از فعالیت‌های اساسی کمیته امداد امام خمینی (ره)، انجام فعالیت‌هایی است که به ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود، علاقه و استقبال از کار منجر می‌شود به نحوی که افزایش حجم این گونه فعالیت‌ها در مقایسه با سال‌های قبل را می‌توان به عنوان نشانه‌ای از اهمیت این موضوع تلقی کرد.

حق گویان تصریح کرد: هدف این فعالیت‌ها نیز کمک به درآمد خانوارها و ایجاد مشاغل مکمل جهت بهبود رفاه خانوارهای تحت پوشش است. بنابراین حمایت و کمک به مددجویان برای موفقیت بیشتر، می‌تواند منجر به اثربخشی چنین طرح‌هایی در راستای توسعه کارآفرینی اقشار فقیر جامعه شود.

وی عنوان کرد: البته طرح‌های اشتغال زایی در کمیته امداد براساس توان و ظرفیت‌های محلی و انگیزه و مهارت‌های فرد مورد پیگیری قرار می‌گیرد تا بتوانیم بستر اشتغال منشاب و شایسته ای را برای محرومان فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خطاب به اعضای شورای شهر و شهرداری اظهارکرد: همه کسانی که دل در گرو خدمت به نیازمندان و محرومان دارند، با توان و ظرفیت خود می‌توانند در عرصه خدمت به نیازمندان وارد شوند.

وی توضیح داد: یکی از خدمات این نهاد برای کاهش آلام و مشکلات جامعه هدف تأمین مسکن است بنابراین مجموعه شورا و شهرداری می‌توانند با اشتفاده از ظرفیت‌های خویش برای کمک به نیازمندان وارد شوند و با اختصاص زمین و کمک به ساخت و ساز واحدهای مسکونی برای نیازمندان، بستر ارتقای خدمت رسانی به محرومان را فراهم کنند.

حق گویان یادآورشد: این نهاد آمادگی دارد در صورت اختصاص زمین برای مسکن نیازمندان با اختصاص کمک بلاعوض و تسهیلات بانکیف بستر خانه دار شدن محرومان را فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار