رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین از رشد ۳ درصدی بودجه استان قزوین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 05 January 2021

 

ابوالفضل یاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در برنامه رادیویی رشد ۳ درصدی بودجه استان قزوین در بودجه ۱۴۰۰«روی خط باشید» اظهار کرد: در لایحه بودجه سال آینده، پیش بینی شده استان قزوین ۳ هزار میلیارد تومان از محل درآمد‌های مالیاتی کسب کند.

وی افزود: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای هم ۴۱۸ میلیارد تومان در لایحه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین با بیان اینکه امسال شاهد رشد سه درصدی هستیم، عنوان کرد: اعتبارات هزینه‌ای را امسال توانستیم به شاخص‌های مطلوب استان نزدیک کنیم.

یاری گفت: اعتبارات عمرانی مطرح شده در بخش استانی ۲۲۰ میلیارد تومان است و با اضافه شدن جرائم رانندگی و اعتبارات توازن، در مجموع ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: رتبه رشد ما در کشور مناسب است و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های ملی و ۷۰ میلیارد تومان پروژه‌های ملی- استانی داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین با اشاره به میزان درآمد و اختصاص بودجه به استان افزود: درآمد‌های وصولی ما ۳ هزار میلیارد و هزینه‌های استان ۶ هزار میلیارد تومان است و از این جهت نگرانی‌های خاصی نیست و ۱۴ - ۱۵ استان شرایط ما را دارند.

یاری با اشاره به اعتبارات هزینه‌ای و اعتبارات عمرانی استان ادامه داد:، چون اعتبارات هزینه‌ای برای همه استان‌ها با یک نرم توزیع می‌شود بحثی نیست، اما در بعد عمرانی شاخص بر مبنای محرومیت زدایی و توسعه نیافتگی است و بر اساس مبنای محرومیت زدایی سهم کمتری می‌گیریم.

وی با اشاره به علت طولانی بودن پروژه‌ها اظهار کرد: پروژ‌های ملی را می‌توانیم پیگیری کنیم و، چون مبالغ و اعداد برای این پروژه‌ها بزرگ است به کندی پیش می‌رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین اضافه کرد: امسال از نظر اختصاص بودجه در رتبه ۲۷ هستیم و سال گذشته رتبه ۲۹ بودیم.

یاری گفت: بر اساس نظر کارشناسی و عادلانه باید رتبه ۲۲ تا ۲۵ را داشته باشیم و در این راستا تلاش خواهیم کرد.

وی یادآور شد: صرف نظر از اختصاص بودجه و تاثیر آن، با مدیریت صحیح و اویت بندی می‌توانیم شرایط را بهبود بخشیم چرا که مدیریت صحیح می‌تواند کارایی را دو برابر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار